Politică

Ministrul Transporturilor promite că trenurile de marfă nu vor mai tranzita Capitala la ore de vârf

Ministrul Transporturilor promite că trenurile de marfă...

Autor: Radu Tutulan

19.07.2017, 13:59 133

Gabriela Firea a avut o întâlnire, miercuri, cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

"Îmi doresc să găsim cele mai rapide şi mai eficiente soluţii pentru ca trenurile care traversează Bucureştiul, îndeosebi în zona de Nord, să nu mai creeze blocaje în trafic. După cum bine ştiţi, nicio capitală europeană nu este tranzitată de marfare. În urma analizei efectuate de specialiştii care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, a reieşit faptul că acest tip de transport trebuie să fie mutat la marginea oraşului. Soluţia provizorie, pe care îmi doresc să o implementati până la începutul lunii septembrie, când traficul se va intensifica odată cu începerea şcolilor, este regândirea orarului acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze Capitala la orele de vârf", a declarat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Ministrul Transporturilor a dat asigurări că specialiştii din cadrul instituţiei pe care o conduce vor lua în calcul modificarea programelor acestor trenuri, astfel încât să nu mai tranziteze oraşul la orele de vârf.

Răzvan Cuc a explicat că până la sfârşitul lunii octombrie ministerul va reabilita din surse proprii calea ferată de la marginea Capitalei, făcând posibilă mutarea trenurilor pe această linie.

Un alt subiect discutat a fost situaţia pasarelei care traversează lacul Herăstrău pe care Primăria Capitalei vrea să o construiască în vecinătatea podului care în prezent aparţine Regionalei CFR.

Reprezentanţii ministerului i-au transmis primarului general că vor emite săptămâna viitoare avizul pentru construirea unui ponton plutitor pe care
primăria îl va construi ca soluţie provizorie până la realizarea pasarelei.

"Primăria Municipiului Bucureşti a prevăzut în buget fondurile necesare pentru construirea pasarelei şi a făcut toate demersurile pentru obţinerea avizelor necesare. Având în vedere că realizarea acestei păsărele necesită parcurgerea mai multor etape şi implicit o perioadă mai lungă de realizare, este imperios necesar să amplasăm provizoriu un pod plutitor în vecinătatea podului de cale ferată, care să preia funcţiunea de pod pietonal. După obţinerea acestui aviz, putem începe montarea", a explicat primarul general.

În cadrul întâlnirii, s-a mai discutat despre preluarea de către Municipalitate a Autorităţii Metropolitane de Transport Bucureşti care funcţionează în prezent pe lângă Ministerul Transporturilor.

"Specialiştii ministerului şi-au manifestat disponibilitatea că această autoritate să fie predată PMB ţinând cont de faptul că această insitutie reglementează şi monitorizează transportul local în zona metropolitană Bucureşti Ilfov", arată PMB într-un comunicat de presă remis miercuri MEDIAFAX.

Tot miercuri, cei doi oficiali au decis înfiinţarea unui grup mixt de lucru format din reprezentaţi ai PMB şi ai Ministerului Transporturilor care să identifice soluţiile legale pentru relocarea autogărilor în zonele limitrofe ale Bucureştiului. În acest sens se vor identifica spaţii noi pentru că aceste autogări să fie corelate cu mijloacele de transport în comun. În prezent, pe raza Bucureştiului, sunt 21 de autogări, iar programul de transport persoane prin servicii regulate Bucureşti-Ilfov cuprinde peste 2.400 de curse zilnice.

O altă problemă discutată a fost identificarea unor soluţii tehnice şi financiare pentru reabilitarea podului Constanţa, obiectiv aflat în administrarea Ministerului Transporturilor, aflat într-o stare avansată de degradare.

Edilul Capitalei le-a solicitat, de asemenea, reprezentanţilor ministerului Transporturilor să predea autorităţii locale terenurile pe care există linii de cale ferată dezafectate pentru că Primăria Capitalei să poată construi locuinţe sociale şi pentru tineri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO