Politică externă

Haos in traficul feroviar din Franta si Germania din cauza grevelor

16.11.2007, 19:52 21

Sindicatul mecanicilor de tren din Germania, GDL, a decis ieri continuarea grevei inceputa miercuri, in vreme ce administratia apreciaza ca pierderile provocate economiei germane se ridica zilnic la 50 de milioane de euro.
Muncitorii cailor ferate protesteaza pentru a obtine o marire de salariu de 30% si conditii mai bune de munca. Analistii sunt de parere ca pierderile pot creste, daca greva va dura mai mult de o saptamana. Greva a inceput miercuri cu trenurile de marfuri si s-a extins ieri asupra garniturilor de pasageri. Conform oficialilor sindicatelor, greva ar trebui sa se incheie sambata la ora 01.00 GMT (03.00, ora Romaniei). Compania de cai ferate este reticenta, reprezentantii sai declarand ca nu va face o noua marire de salarii.
"Dintre toate tarile din Europa de Vest, Germania este pe ultimul loc la capitolul ore de munca, salarii si conditii de munca pentru mecanicii de tren", a declarat Hans Joachim Kaernschen, un oficial din cadrul sindicatului GDL.
Potrivit Deutsche Bahn, administratorul cailor ferate, circa doua treimi dintre trenuri circulau ieri pe liniile importante, in special trenuri de mare viteza (ICE). In vestul tarii, jumatate dintre trenurile regionale circula normal, in timp ce in est, unde GDL este puternic reprezentat, doar 10% dintre acestea erau in circulatie. Trenurile din suburbii au fost cele mai afectate.
In acelasi timp, in Franta sindicatele din transporturi au decis continuarea grevei inceputa miercuri impotriva reformelor de pensionare ale presedintelui Nicolas Sarkozy. Mii de persoane s-au alaturat sindicalistilor, protestand pe strazile Parisului si ale altor orase franceze impotriva regimului special de pensionare.
"Traficul este conform cu previziunile, insa cu cateva ameliorari spre deosebire de miercuri", a precizat un purtator de cuvant al SNCF, reteaua cailor ferate.
SNCF a prevazut punerea in circulatie a 150 de trenuri de mare viteza (TGV) din reteaua nationala, spre deosebire de 700, cate circula in mod obisnuit. In ceea ce priveste trenurile regionale, traficul a fost redus cu circa o treime dintre trenuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO