Povestidesucces

Pescado Group vrea să exporte în sud-estul Europei şi dezvoltă o reţea fast-food în mallurile din Bacău, Suceava, Braşov şi Bucureşti

Pescado Group vrea să exporte în sud-estul Europei şi...
19.02.2015, 09:47 2880

Compania Pescado Group are în plan dezvoltarea unei reţele de restaurante de tip fast-food cu preparate din peşte, moluşte şi crustacee în mall-urile din Bacău, Suceava, Braşov şi Bucureşti, în paralel cu extinderea exporturilor spre Bulgaria, Ungaria, Italia, dar şi în Franţa.

Proiectul restaurantelor a început în 2014, firma investind până în acest moment aproximativ 150.000 euro.

Anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri de 38,9 milioane lei şi mizează pe un avans de 7% in acest an.

“La capitolul investiţii, în ultimii ani am implementat un program de retehnologizare a fabricii care permite creşterea productivităţii producţiei şi realizarea de produse la standardele impuse de UE”, a spus Gabriel Dominte, proprietarul Pescado Grup Buhuşi.

Unitatea de producţie este situată în oraşul Buhuşi, judeţul Bacău, fiind construită în anul 2007, cu finanţare din fonduri SAPARD. Investiţia iniţială s-a ridicat la circa cinci milioane de euro. Fabrica are o suprafaţă construită de 6000m², pe un teren de două hectare.

Pescado Group are aproximativ 200 angajaţi în prezent.

Societatea este unul din jucătorii de referinţă pe piaţa de preparate din peşte din România, fiind lider pe segmentul de salate de icre premium şi marinate în ulei şi saramură. Pe lângă aceste produse, firma comercializează o gamă mult mai largă de preparate din peşte (salate de icre, salate cu peşte marinat, peşte marinat, peşte afumat).

Produsele sunt comercializate sub două mărci proprii: Bonito şi Salmaris, precum şi sub mărcile clienţilor companiei, Carrefour, Clever, Granmare şi Lidl.

„Reţetele folosite şi preocuparea permanentă pentru menţinerea calităţii, precum şi modul de ambalare a produselor ne-au adus o cotă de piaţă de aproximativ 30% pe acest segment în România”.

Obiectivul Pescado este să devină cât mai cunoscută şi pe piaţa din sud-estul Europei, prin exportul produselor de top în Bulgaria, Ungaria, Italia, dar şi în Franţa, prin extinderea gamei de produse cu cerere pe aceste pieţe.

În ceeea ce priveşte finanţările, BRD a devenit în 2011 principalul creditor al companiei, după o colaborare de 15 ani.

„BRD a venit în întâmpinarea nevoilor financiare ale companiei prin multiple instrumente de creditare: credite de investiţii, linie de credit, factoring, scrisori de garanţie, leasing, acreditiv. Facilităţile acordate de BRD au avut costuri corecte şi un mix de garanţii realiste, în relaţia cu banca fiind analizaţi toţi factorii importanţi ( piaţa de desfacere, activitatea companiei, managementul şi colectivul acesteia) pentru luarea deciziilor”, a precizat Gabriel Dominte. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO