Prima pagina

Al cincilea ?cartier general" Oracle la Bucuresti

26.11.2004, 00:00 15

Compania americana de software pentru afaceri Oracle isi intareste prezenta in Romania si va deschide in Bucuresti un nou centru de servicii si asistenta tehnica destinat clientilor sai din intreaga Europa, a anuntat Sergio Giacoletto, vicepresedinte Oracle pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA). Este vorba de cel de-al cincilea centru destinat suportului pentru clienti pe care Oracle il deschide in Romania, primele trei fiind inaugurate in luna februarie a acestui an, iar al patrulea in luna iulie.
Noul centru - ?Support Contract Renewals" - va oferi servicii de gestionare a contractelor de service incheiate cu clientii Oracle din toata Europa. Mai exact, din birourile lor din Bucuresti, specialistii romani se vor ocupa de reinnoirea contractelor de asistenta tehnica pentru produsele software vandute de Oracle. Centrul se va deschide in cursul lunii ianuarie, conform oficialilor companiei, care nu au precizat valoarea investitiei.
In prezent, in centrele de servicii si asistenta pe care Oracle le opereaza in Romania lucreaza aproximativ 100 de specialisti. ?Vrem sa dublam acest numar in decurs de un an", a declarat pentru Ziarul Financiar Sergio Giacoletto, vicepresedinte Oracle pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).
?Suntem multumiti de calitatea specialistilor romani", a spus Giacoletto, care a subliniat faptul ca centrul de suport care se va deschide in luna ianuarie va oferi servicii de asistenta in 12 limbi diferite. Din acest punct de vedere, centrul din Romania este cel mai calificat departament de acest fel al Oracle din intreaga lume, fiind urmat de cel din Dublin, Irlanda, care ofera servicii in 6-7 limbi, a spus Giacoletto.
De altfel, odata cu implementarea considerata de succes a centrelor Oracle in Romania, compania intentioneaza sa-si intareasca prezenta in Romania . ?Specialistii romani sunt foarte buni in doua domenii-cheie: abilitatile tehnologice si cele lingvistice", a spus Giacoletto. Atata timp cat beneficiezi de oameni bine pregatiti in aceste domenii, poti deschide astfel de centre oriunde in lume, este de parere responsabilul Oracle pentru zona EMEA. In Romania exista in prezent aproximativ 4.000 de specialisti certificati de Oracle, a spus Stefan Cojanu, directorul general al Oracle Romania.
Conform propriilor estimari, Oracle detine primul loc pe piata romaneasca in ceea ce priveste vanzarea de baze de date.
?Suntem multumiti de cresterea afacerii noastre in Romania si credem ca piata va continua sa se dezvolte", este de parere Giacoletto. Conform conducerii Oracle Romania, printre cei mai importanti clienti autohtoni ai companiei se numara BCR, RomTelecom, Romgaz, Mobifon, Orange.
Centrele de servicii si asistenta lansate pana acum de Oracle in Romania au ca obiect de activitate serviciile pentru partenerii din cele zece state care au aderat in iunie la Uniunea Europeana, la care se adauga Romania si Bulgaria (oferite de centrul Partner Resource Network), suport tehnic pentru clientii Oracle din intreaga lume (Global Support Services), suport pentru solutiile adresate sectorului european de telecomunicatii (Application Consultant?s Team), asistenta la nivel global pentru tehnologie si aplicatii tehnice (Global Product Support).
In regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa, Oracle a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 13% in anul fiscal 2004 (incheiat la 31 mai 2004), fata de anul anterior. Totodata, in perioada iunie-august 2004, Oracle a inregistrat o evolutie a cifrei de afaceri cu 9%, comparativ cu perioada similara a anului trecut.
mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO