Prima pagina

Arabesque: Turbulentele de pe piata imobiliara se vor resimti anul viitor

Arabesque: Turbulentele de pe piata imobiliara se vor resimti anul viitor

Arabesque are in plan investitii de circa 45 - 50 de milioane de euro, nivel similar cu cel de anul trecut, in extinderea retelei de magazine in tara si in regiune

11.08.2008, 20:26 32

Compania Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii de pe piata locala, cu afaceri anuale de 450 de milioane de euro, se asteapta la o scadere a ritmului de crestere a consumului de materiale de constructii incepand cu 2009, din cauza turbulentelor de pe piata imobiliara. In primul semestru al anului tranzactiile de pe piata imobiliara au inregistrat scaderi fata de aceeasi perioada a anului trecut pe fondul crizei financiare internationale si a inaspririi conditiilor de creditare.
"Consumul de materiale de constructii a fost afectat din cauza conditiilor de creditare mai aspre si a pierderii apetitului de creditare al bancilor. Efectul insa nu a fost asa de puternic ca in alte tari. Ne asteptam ca in 2009 sa resimtim mai puternic consecintele stagnarii pietei imobiliare, dupa ce vor fi finalizate o parte din proiectele incepute in anii trecuti", a declarat Florina Necula, directorul de marketing al Arabesque.
Compania a inregistrat in primul semestru o crestere de 20% a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, datorita numarului mare de lucrari de constructii aflate in derulare.
"Avand in vedere evolutia din primele sase luni, consideram ca nivelul de crestere de 25% preconizat la inceputul anului este fezabil", afirma Necula.
In aceste conditii, cifra de afaceri a companiei Arabesque, care detine sucursale si in Ucraina, Serbia, Bulgaria si Moldova, va depasi o jumatate de miliard de euro, urmand sa ajunga la circa 560 de milioane de euro.
Arabesque se afla in prezent intr-o campanie de extindere la nivel regional, dupa ce s-a extins in Ucraina si Moldova si a deschis anul trecut primele centre comerciale in Serbia si Bulgaria. De altfel, compania a realizat in 2007 o cifra de afaceri de circa 100 de milioane de euro pe pietele externe.
"In Bulgaria si Serbia suntem in faza de inceput, in care ne facem cunoscuti in piata, iar in Moldova si Ucraina suntem in proces de consolidare a afacerilor. In primul semestru am inaugurat o noua filiala in Ucraina, la Rovno, oras cu peste 500.000 locuitori", spune Necula.
Procesul de extindere regionala a Arabesque a inceput in 2005, cand a fost inaugurat un centru comercial la Chisinau, iar ulterior compania a preluat reteaua Budmax din Ucraina, unul dintre primii jucatori de pe piata de distributie de materiale de constructii.
Compania a deschis de la inceputul anului doua magazine la Iasi si la Craiova, in urma unor investitii totale de 17 milioane de euro, care au ridicat reteaua de centre comerciale la 17 unitati. Arabesque are in plan deschiderea a inca trei filiale anul acesta la Baia Mare, Oradea si Bucuresti (langa austostrada Soarelui).
Arabesque are in plan investitii de circa 45 - 50 de milioane de euro, nivel similar cu cel de anul trecut, in extinderea retelei de magazine in tara si in regiune si in dezvoltarea afacerii, respectiv consolidarea parcului logistic cu noi camioane, echipamente si utilaje.
Portofoliul de produse Arabesque cuprinde materiale pentru constructii, produse pentru amenajari interioare, instalatii sanitare si termice, echipamente electrice, corpuri de iluminat si sisteme pentru acoperisuri sau materii prime pentru mobilier.
Serviciile companiei cuprind, printre altele, consiliere tehnica de specialitate, asigurarea unor stocuri permanente, verificarea si certificarea calitatii produselor, transport gratuit pe intreg teritoriul Romaniei si livrare in termen de cel mult 48 de ore de la primirea comenzii. Arabesque a fost fondata in 1994 la Galati de omul de afaceri Virgil Cezar Rapotan.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO