Prima pagina

Beyer, Bucharest Ring: Este mai ieftin sa organizam circuitul cu firme din strainatate

Beyer, Bucharest Ring: Este mai ieftin sa organizam circuitul cu firme din strainatate

Hartmut Beyer, CEO al Bucharest Ring, organizatorul circuitului auto Bucharest Challenge: Anul trecut am vrut sa folosesc forta de munca locala, precum si serviciile companiilor romanesti, dar acestea au implicat costuri mult prea ridicate in comparatie cu cele din Germania. Din acest motiv anul acesta doar trei din cele 55 de companii furnizoare sunt din Romania.

18.07.2008, 00:00 66

La doua saptamani de la punerea in vanzare, 8.000 de bilete au fost deja achizitionate pentru editia de anul acesta a Bucharest Challenge, care se va desfasura pe un circuit special amenajat in jurul Palatului Parlamentului intre 24 si 27 august.
"Incasarile din acest an vor ajunge la aproximativ 1,2 milioane de euro in cazul in care vom vinde toate cele 120.000 de bilete. Trebuie subliniat ca in acest an exista bilete individuale pentru fiecare zi si nu unul pentru toate trei, cum a fost anul trecut", a declarat pentru ZF Hartmut Beyer, fost pilot de Formula 3 si GT care este si presedintele companiei Beyer Industrial Consulting.
La editia de anul trecut a Bucharest Challenge s-au vandut peste 35.000 de bilete, proportia dintre cele "Gold" si "Silver" fiind in ambii ani de 50/50.
In 2007 investitia in amenajarea circuitului, precum si in schimbarea asfaltului a necesitat investitii de 13 milioane de euro, suma din care 4,5 milioane de euro a reprezentat reasfaltarea zonei, potrivit organizatorilor, in timp ce anul acesta cheltuielie cu amenajarea vor fi cuprinse intre 3 si 5 milioane de euro.
"Investitia in amenajarea si organizarea evenimentului se va amortiza dupa cel de-al treilea an si nu dupa cinci, dupa cum estimasem initial", a subliniat Beyer.
Compania Bucharest Ring isi va extinde activitatea de a organiza evenimente precum Bucharest Challenge si in alte orase europene.
"In prezent luam in calcul organizarea de circuite stradale in alte patru orase. In 2009, in afara de evenimentul de la Bucuresti, va mai fi organizat unul intr-un alt oras european. Exista sanse mari ca in 2009 sa organizam chiar in alte doua orase in afara de Bucuresti, in timp ce in 2010 pe lista se vor mai adauga alte doua", a subliniat Hartmut Beyer, care nu a dorit sa mentioneze numele oraselor, spunand doar ca sunt din estul Europei.
In plus, incepand cu anul viitor, la competitiile deja existente in cadrul evenimentului, precum FIA GT, Formula 3 Britanica si Dacia Logan Cup, exista sanse mari, potrivit organizatorului sa se organizeze si o cursa de DTM - in care concureaza masini de clasa compacta sau medie, adaptate pentru competitii.
La editia de anul trecut a Bucharest Challenge au venit 4.000 de straini, care impreuna cu staff-ul au generat o cifra de afaceri de 7 milioane de euro, restaurantelor si hotelurilor din Bucuresti.
"In 2008 estimam ca la eveniment sa fie prezenti intre 6 si 7.000 de straini, la care se adauga staff-ul echipelor, de aproximativ 800-1.000 de persoane. Spre exemplu, hotelul Ibis din apropierea Parlamentului, este deja rezervat in intregime in acea saptamana, in timp ce Marriott este in curs se ocupare", a spus Beyer.
Potrivit organizatorilor, mecanicii echipelor sunt cazati la hoteluri de trei stele, in timp ce staff-ul este cazat la patru sau cinci stele, timp de o saptamana.
Potrivit estimarilor ZF, cifra de afaceri generata de strainii care vor veni cu ocazia evenimentului va fi de aproximativ 13-15 milioane de euro.
"Strainii care vor veni in Romania pentru eveniment vor sta in tara in general o saptamana, majoritatea agentiilor de turism oferind pachete de turism in Romania. In Capitala vor sta trei zile, cu ocazia curselor, dupa care restul de patru pe litoral sau la munte", a subliniat Beyer
In comparatie cu un circuit stradal, realizat in interiorul unui oras, care necesita investitii de aproximativ 13 milioane de euro, realizarea unui circuit permanent poate ajunge chiar si la 500 de milioane de euro.
Construirea unui circuit care sa respecte cerintele unei competitii precum Formula 1 necesita investitii cuprinse intre 150 si 250 de milioane de euro, la care se adauga costurile legate de infrastructura, care duc investitia la o valoare intre 300 si 500 de milioane de euro, plus cheltuielie cu intretinerea, de aproximativ 50 de milioane de euro anual.
Din acest motiv toate noile circuite de F1 care s-au construit in ultimii ani au fost realizate in tari precum Emiratele Arabe, Bahrein sau Abu Dhabi.
Cu toate ca in Romania salariul mediu pe economie este cu mult sub media europeana, costurile legate de constructia si amenajarea circuitului sunt mai ridicate decat in Europa de Vest.
"In 2007 costurile legate de constructia si amenajarea circuitului stradal au fost cu 40% mai ridicate decat cele din Germania. Este mai ieftin sa lucram cu muncitori si firme din Germania si Austria decat din Romania, chiar si atunci cand luam in calcul costurile legate de transport si cazare", a subliniat Beyer. Chiar si costurile de inchiriere a echipamentelor implica cheltuieli mai mari.
"Ecranele gigant pe care vor fi difuzate imagini din timpul curselor sunt inchiriate din Marea Britanie. Compania din Romania a cerut un pret de doua ori mai ridicat decat firma din Anglia, cu toate ca transportul acestora nu este foarte ieftin", a adaugat Beyer.
Din acest motiv, anul acesta organizarea evenimentului este realizata aproape in exclusivitate cu personal si companii din Germania, Austria si Marea Britanie, care implica cheltuieli mai reduse decat in cazul in care s-ar fi utilizat firme locale.
"Anul trecut am vrut sa folosesc forta de munca locala, precum si serviciile companiilor romanesti, dar acestea au implicat costuri mult prea ridicate in comparatie cu cele din Germania. Din acest motiv anul acesta doar trei din cele 55 de companii furnizoare sunt din Romania", spune Beyer.
In cadrul organizarii evenimentului vor fi angajati peste 1.200 de oameni, dintre care mai putin de o treime vor fi romani datorita costurilor ridicate implicate de acestia.

Bucharest Challenge
In primele doua saptamani s-au vandut 8.000 din totalul de 120.000 de bilete puse in vanzare;
Incasarile totale din bilete vor ajunge la 1,2 milioane de euro;
Investitia in 2007 a fost de 13 mil. euro, iar cea din 2008 de pana in 5 mil. euro;
Evenimentul va deveni profitabil dupa cea de-a treia editie;
In 2007 la Bucharest Challenge au venit 4.000 de straini, in timp ce in 2008 sunt asteptati 7.000;
Hotelul Ibis, amplasat de-a lungul circuitului este rezervat in totalitate pe perioada evenimentului;
La editia din acest an sunt utilizate in proportie ridicata companii din Germania, Austria si Marea Britanie, acestea implicand costuri chiar si la jumatate fata de cele romanesti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO