Prima pagina

Bricolajul romanesc mai atrage un jucator francez

04.07.2005, 20:25 13

Reteaua de magazine Mr. Bricolage, al treilea jucator francez din domeniul bricolajului, cu afaceri de 1,7 miliarde de euro, va intra pe piata romaneasca prin deschiderea anul viitor a primului sau magazin in Bucuresti.

Compania a inceput deja recrutarile pe piata romaneasca pentru o serie de pozitii de varf in cadrul primului magazin.

Contactati de Ziarul Financiar, oficialii Mr. Bricolage nu au oferit nici un fel de detalii legate de expansiunea pe piata romaneasca.

Raportul anual al companiei, publicat recent, indica o intrare pe piata romaneasca incepand cu anul 2006, dupa ce anul acesta a insemnat deschideri de magazine in Maroc (un magazin), Belgia (un magazin) si Bulgaria (doua magazine).

Deschiderile de magazine in afara Frantei se inscriu in strategia grupului de a-si dezvolta afacerile pe pietele cu potential important de dezvoltare.

Grupul Mr. Bricolage s-a extins in afara Frantei pentru prima data in unele din fostele colonii franceze, pentru ca ulterior sa se extinda prin achizitii si dezvoltari de tip greenfield si in state precum Belgia (unde opereaza 23 de magazine), Spania, Andorra, Bulgaria, dar si Madagascar, Uruguay sau Argentina.

La sfarsitul anului trecut, Mr. Bricolage opera 571 de magazine (proprii si francize), din care 425 de magazine sub brandul Mr Bricolage, iar 146 de magazine sub brandul Catena.

In prezent, piata romaneasca de magazine de bricolaj este disputata de doi jucatori internationali, Bricostore si Praktiker, si mai multi jucatori locali, cu o puternica reprezentare locala, precum grupul Dedeman in zona de est a tarii, Ambient Sibiu in zona centrala a tarii, Tiger Amira Oradea in zona de vest a tarii si Stelcati Constanta in zona de est.

Reteaua franceza Bricostore a reprezentat primul jucator international din domeniul bricolajului care si-a facut intrarea pe piata romaneasca.

Primul magazin a fost deschis in primavara anului 2002, in urma unei investitii de 8 milioane de euro, fiind situat in imediata apropiere a hypermarketului Carrefour din Militari.

Tot aglomerarile comerciale realizate in apropierea unui hypermarket au fost preferate si pentru urmatoarele magazine deschise de grupul francez pe piata locala - Cora Pantelimon (noiembrie 2003), Carrefour Orhideea (noiembrie 2004) si Carrefour Brasov (iunie 2005).

Compana va mai deschide un magazin in acest an la Ploiesti, urmand ca anul viitor sa fie deschise doua magazine.

Pincipalul concurent al Bricostore pe piata locala este Praktiker, divizia de magazine de bricolaj a grupului german Metro. Praktiker a deschis primul sau magazin pe piata romaneasca tot in anul 2002, in imediata apropiere a magazinului Metro Cash & Carry din Voluntari. De atunci, divizia de magazine de bricolaj din cadrul gigantului german Metro a deschis in fiecare an cate 3 magazine, scopul declarat fiind acela de a ajunge la aproximativ 15 magazine.

Praktiker a putut realiza un ritm de dezvoltare mai alert deoarece strategia germanilor nu vizeaza constructia de magazine de bricolaj pe terenuri aflate in proprietatea sa, ci inchirierea magazinelor, care sunt construite si detinute de alte companii.

Aceeasi strategie ca si la Praktiker va fi aplicata si de un alt concurent international care si-a anuntat intrarea pe piata romaneasca de anul viitor, Baumax. Lantul austriac de magazine de bricolaj Baumax a anuntat anul trecut ca vizeaza deschiderea pe termen mediu a 30 de magazine in Romania.

Grupul Dedeman este cel mai mare jucator local de pe piata bricolajului fiind activ in principal in zona de nord-est a tarii.

Dedeman detine magazine, depozite, shoow-room-uri si centre comerciale in principalele orase din Moldova. Compania estimeaza pentru acest an afaceri de 55 mil. euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO