Prima pagina

Fuziune intre japonezele Konica si Minolta

Fuziune intre japonezele Konica si Minolta
08.01.2003, 00:00 28

Producatorii japonezi de aparatura foto Konica si Minolta au anuntat ca au convenit asupra unui plan de fuziune in valoare de 1,6 miliarde de dolari, din care va rezulta un concern cu vanzari anuale de pana la 11 mld. $, relateaza Financial Times.
"Companiile poarta discutii care au in vedere o fuziune", a declarat purtatorul de cuvant al Minolta, Ichiro Shirai.
Konica si Minolta se confrunta cu o concurenta puternica pe toate fronturile. In consecinta, ambele companii au decis sa se concentreze pe dezvoltarea activitatii de producere de copiatoare si imprimante, dupa ce companii rivale precum Sony si Canon s-au impus inaintea lor pe piata aparatelor de fotografiat digitale.
Ce efecte va avea insa fuziunea Konica-Minolta pe piata romaneasca?
"Este greu sa fac pe moment o estimare a evolutiei viitoare pe piata autohtona. S-ar putea sa stabilim o strategie de colaborare cu reprezentantii Minolta", a spus Ziarului Financiar Dorimell Popescu, director general al Photo Trade Romania, unic importator autorizat al produselor foto Konica in Romania.
"Activitatile celor doua firme sunt complementare pe piata romaneasca. Minolta este specializata in distributia de camere digitale, aparate foto si copiatoare, in timp ce vanzarile si promovarea Photo Trade s-au axat pe filmele fotografice, aparatele fiind comercializate doar pentru sustinerea produsului principal - filmul", a adaugat Popescu.
La randul sau, Monica Otlacan, directorul de marketing al Minolta Romania, a declarat Ziarului Financiar ca deocamdata nu sunt cunoscute implicatiile pe piata romaneasca ale achizitiei de catre Konica. "O decizie in acest sens urmeaza sa fie comunicata in zilele urmatoare de catre compania-mama cu sediul la Viena", a precizat ea.
Otlacan a spus ca rezultatele neauditate ale Minolta Romania pe 2002 indica o cifra de afaceri de 9,5 milioane de euro, cu 11% mai mult ca in 2001. Cu o cota de piata de 26% pe piata copiatoarelor, Minolta se situeaza pe locul al doilea dupa Canon. Compania mai distribuie pe piata romaneasca imprimante color, faxuri, echipamente foto digitale si scannere de film.
Nu este prima incercare de colaborare a celor doua companii pe plan local. In 2000, Konica si Minolta incheiasera un parteneriat prin care tonerul produs de Konica era folosit de echipamentele Minolta. "Pe piata locala insa n-am avut nici o colaborare. Prezenta Minolta este oricum dominanta," a spus Otlacan.
Concurenta nu pare a se teme. "Din punctul nostru de vedere, ca societate care activam in domeniul foto, nu cred ca acesta fuziune va avea mari influente asupra pietei romanesti in general. Noi intram in competitie cu Minolta doar pe segmentul de aparate foto, iar cu Konica pe segmentul de echipamente foto, filme si consumabile" spune Daniel Capitanu, director executiv al Sititech, reprezentantul in Romania al marcii Fujifilm.
Dupa aprecierile directorului Photo Trade, filmele Konica detin o cota de circa 30% din piata autohtona. Anul trecut, compania a realizat vanzari de 350.000 de dolari si estimeaza pentru acest an dublarea cifrei de afaceri. Pentru 2005, obiectivul Konica este obtinerea unei cote de 50% din piata filmelor fotografice.
Photo Trade Romania a fost infiintata in 1999 si detine licenta pentru importul produselor Konica in Romania. Compania, subsidiara a unui grup est-european care activeaza si in Bulgaria, Macedonia, Albania si Serbia, comercializeaza hartie si filme fotografice, aparate si minilaboratoare foto, precum si substante chimice.
Infiintata in 1991, ca filiala a companiei Austria International, Minolta Romania numara, in acest moment, peste 100 de angajati in sediul sau central din Bucuresti si in alte sapte filiale din tara la Iasi, Brasov, Bacau, Cluj, Constanta, Craiova si Timisoara. Pe langa acestea, compania dispune si de o retea de dealeri si reselleri.
Divizia de imprimante si copiatoare va fi cea mai mare afacere combinata a noii companii, realizand 54% din totalul vanzarilor. Aparatele de fotografiat si filmele foto vor fi a doua mare activitate contribuind la 25% din vanzarile totale. Toate aparatele de fotografiat vor fi produse sub marca Minolta, in timp ce filmele foto vor purta numele de Konica.
In primele 11 luni ale anului, vanzarile din lumea intreaga de aparate foto de toate tipurile s-au ridicat la suma de zece miliarde dolari, conform calculelor realizate de o asociatie japoneza. Aparatele foto digitale au reprezentat 77% din totalul vanzarilor din cele 11 luni, in crestere fata de cota de 63% realizata cu un an in urma.
Aparatele de fotografiat, atat cele digitale cat si cele pe baza de film reprezinta o treime din totalul vanzarilor realizate de Konica si aproape o cincime din cele de la Minolta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO