Prima pagina

Jacuzzi a intrat oficial pe o piata in fierbere

29.08.2003, 00:00 52

Jacuzzi Inc, compania americana care a dat numele celebrelor instalatii de hidromasaj, a intrat direct si pe piata romaneasca, in incercarea de a-si consolida pozitia. Produsele Jacuzzi pot fi gasite in Romania inca de acum zece ani, fiind distribuite de un importator unic, dar acum compania va fi prezenta in mod direct pe o piata despre care crede ca are mare potential. Reprezentantul oficial al Jacuzzi in Romania este compania Fulmine.
"Ratiunea Jacuzzi Inc. de a-si intari pozitia in Romania este prezenta pe o piata ‘emerging’, o piata in deschidere, in crestere, de viitor. tinand seama de viitoarea intrare a Romaniei in Uniunea Europeana, Jacuzzi se asteapta ca piata locala sa se normalizeze si regularizeze, ajungand in timp la nivelul (si posibilitatile financiare) celei europene", spune Marius Oltean, director general al companiei Fulmine.
In ultima perioada, pe piata romaneasca au crescut puternic vanzarile de echipamente pentru relaxare si sanatate, precum cazile sau cabinele de dus cu hidromasaj, dar si saune. In acest context, compania a decis sa se promoveze mai puternic in Romania in incercarea de a evidentia ca Jacuzzi nu este un produs, ci un brand al companiei care a inventat ceea ce se cunoaste drept jacuzzi - adica instalatiile de hidromasaj.
“Jacuzzi Europe SpA - divizie a Jacuzzi - a inregistrat pana acum un succes ridicat in tarile din Europa de Est, in special in Rusia. Promovarea in Romania vine pe un teren fertil, compus dintr-o relativ bogata clasa sociala care doresc si isi permit sa aiba un standard ridicat al calitatii vietii”, a anuntat compania.
Fulmine a dezvoltat o retea de sapte distribuitori la nivel national (dintre care cel mai mare este Romstal) si un distribuitor in Republica Moldova. Initial, Jacuzzi a fost reprezentat in Romania de un unic importator prin care clientul facea comenzi direct la fabrica.
Oficialii companiei afirma ca vanzarile Jacuzzi in Romania demonstreaza o tendinta crescatoare in ultimii doi ani. Segmentele cu adevarat active sunt "economic" si "scump", neexistand o piata de mijloc.
Instalatiile de hidromasaj se adreseaza atat consumatorilor individuali, cat si hotelurilor sau centrelor de sanatate, insa Fulmine nu a incheiat inca nici o tranzactie cu hoteluri sau spa-uri, acestea preferand produse din clasa "economica".
Pretul unei cabine de dus cu hidromasaj este cuprins intre 3.200 si 3.800 euro, cabinele de dus combinate (cabina si cada) costa de la 4.200 la 11.400 euro, cazile cu hidromasaj au preturi cuprinse intre 3.000-9.000 euro, iar minipiscinele costa 7.500-14.000 euro.
Pe piata romaneasca pot fi gasite si instalatii de hidromasaj produse de alte companii internationale, precum Gala, Ideal Standard, Teuco, Hansgrohe sau Superbis.
Cada cu hidromasaj a fost inventata de Candido Jacuzzi, fiul unor emigranti italieni stabiliti in California la inceputul secolului trecut. Jacuzzi a ajuns lider in acest domeniu, aceasta marca devenind sinonima cu produsul in sine, desi din 1968 incoace au aparut mai multi care si-au creat un nume in domeniu. Jacuzzi Inc. are vanzari de circa un miliard de dolari anual.
bogdan.neagu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO