Prima pagina

Noua pasiune a romancelor: bricolajul

05.08.2003, 00:00 22



Magazinele de bricolaj au prins bine in Romania, dar nu atat datorita pasiunii romanilor de a mesteri, cat mai ales nevoii familiilor de a-si echipa si finisa locuinta. Dovada: la Praktiker, sotiile decid cumparaturile.



"Vanzarile sunt peste estimarile pe care le-am facut initial, acesta fiind si motivul pentru care am decis sa deschidem in acest an trei magazine. Ne asteptam ca reactia publicului roman sa fie favorabila acestui nou tip de magazin, insa nu ne asteptam sa cheltuie atat de multi bani pe articolele de bricolaj. In general vine toata familia in weekend. Decizia de cumparare este insa aproape intotdeauna a sotiei", a declarat Gunter Vosskamper !!!!!(se scrie a cu umlaut, adica punctulete deasupra)!!!!!!, director general al Praktiker Romania, care face parte din divizia de bricolaj a grupului german Metro.



Compania va deschide in aceasta toamna trei magazine in Bucuresti, Cluj si Ploiesti.



"Pe termen mediu vom ajunge la 15 magazine in Bucuresti si in marile orase din Romania. Estimam un ritm de trei magazine pe an, insa depinde de terenurile pe care le vom gasi" adauga Vosskamper.



Pentru Bucuresti, oficialul Praktiker spune ca este nevoie de 3-4 magazine pentru o acoperire completa. "In provincie este o cu totul alta poveste. Nu cred ca va fi nevoie sa deschidem mai mult de un magazin pe oras, cel putin nu pentru aceasta etapa de dezvoltare a pietei romanesti" completeaza Vosskamper.



Oficialul Praktiker nu a dorit sa precizeze nivelul vanzarilor realizate de magazinul pe care grupul l-a deschis la sfarsitul lunii septembrie a anului trecut.



Primul magazin Praktiker, cu o suprafata de 6.000 de metri patrati a implicat investiitii de 6 milioane de euro. Terenul pe care a fost ridicat magazinul este detinut de societatea MegaConstruct, a omului de afaceri Dan Adamescu, care mai detine Unirea Shopping Center si compania de asigurari Astra. "Toate magazinele vor fi deschide pe acelasi tipar. Nu suntem interesati sa construim noi magazine, ci mai degraba sa incheiem contracte cu antreprenori, iar noi doar sa inchiriem tereneul. In felul acesta suntem mult mai flexibili decat concurentii nostri deoarece putem sa promovam o strategie de dezvoltare mult mai dinamica", a explicat Vosskamper.



In prezent pe piata romaneasca mai exista un magazin de tip Do It Yourself, al grupului francez Bresson, deschis in complexul comercial Carrefour, in urma unei investitii de opt milioane euro: Bricostore. Acesta are o suprafata de vanzare de peste 8.000 de metri patrati. Francezii intentioneaza deschiderea a inca patru sau cinci magazine in urmatorii ani, pentru Bucuresti fiind prognozate trei magazine. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO