Prima pagina

Oriflame face bani din imobiliare

07.07.2005, 21:02 12

Oriflame Romania, filiala locala a producatorului suedez de cosmetice Oriflame, a prins gustul castigurilor din tranzactii imobiliare, dupa ce a obtinut un profit de aproape 1,4 mil. de euro din vanzarea unui teren de 2.000 mp situat in partea de nord a Bucurestiului, zona in care se afla si sediul companiei.

In urma tranzactiei, Oriflame a incasat 1,5 mil. euro (adica 750 de euro/mp), fata de 112.000 euro (56 de euro/mp), pretul platit la cumpararea terenului. Potrivit informatiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finante, in 2002 si 2003 compania a inregistrat pierderi de aproximativ 0,7 mil. euro.

"In 1996, am cumparat o suprafata de teren mai mare decat cea pe care urma sa construim cladirea de birouri. Am mizat atunci pe faptul ca prin vanzarea terenului vom recupera investitiile legate de constructia cladirii", explica Monica Tatoiu, director general al companiei.

Planurile de investitii imobiliare ale Oriflame nu se limiteaza la vanzarea celor 2.000 mp de teren. Compania intentioneaza sa construiasca in aceeasi zona, in locul depozitului cu o suprafata de 350 mp, o cladire de birouri de tip P + 7 sau P + 8.

O parte din cladire va fi utilizata de catre companie, iar restul va fi inchiriata. "Depozitul arata in prezent ca o constructie industriala inconjurata de hoteluri luxoase sau de sedii de firme. E o decizie pe care am luat-o si din respect pentru partenerii nostri", declara Tatoiu. Ea mai spune ca firma a obtinut PUZ-ul (plan urbanistic zonal) pentru o constructie de tip P + 6.

Suma obtinuta din vanzarea terenului va fi folosita pentru consolidarea pozitiei Oriflame pe piata din provincie. "Anul acesta am alocat o jumatate de milion de euro doar pentru dotarea si amenajarea centrelor din provincie", precizeaza Tatoiu.

Compania a deschis un nou centru de vanzare la Timisoara, un centru de comenzi zonale la Constanta, pentru Dobrogea, si a investit intr-un centru mai mare la Iasi.

"Clujul este urmatoarea noastra prioritate, deoarece cresterea puterii de consum in zona genereaza presiuni pozitive in investitii", explica Monica Tatoiu.

In luna mai, grupul suedez din care face parte Oriflame Romania a operat o majorare de capital social de 2,5 mil. euro la compania locala, care a ajuns in prezent la un capital de 4,5 mil. euro. "Toate investitiile realizate pana acum de catre Oriflame Romania s-au realizat doar din resurse proprii, iar decizia de a majora capitalul social a venit din dorinta de a compensa toate aceste investitii. In plus, aprecierea monedei nationale a dus la o crestere a costurilor, care au justificat majorarea de capital social", mai spune directorul general al Oriflame Romania.

"Infuzia de capital realizata prin vanzarea de teren si aportul din exterior ilustreaza situatia de normalitate in care a ajuns compania noastra, care a pornit de la o investitie de 300.000 de dolari si a ajuns la un capital de 4,5 milioane de euro", subliniaza Tatoiu.

Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 28 mil. euro, in crestere cu 8,8% fata de 2003. Pe piata produselor cosmetice, cei mai importanti competitori ai Oriflame sunt Avon, Romsar, L''Oreal si Coty.

Printre companiile care au decis sa vanda terenuri din patromoniul propriu se numara Sicomed, Loulis, Spicul sau Upet Targoviste.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO