Prima pagina

Porsche Romania si-a stabilit obiectivul la 500 mil. euro

16.02.2006, 20:47 15

Porsche Romania, cel mai mare importator auto de pe piata locala, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 500 mil. euro, pe fondul cresterii veniturilor din activitatea de service.

"Vanzarile de masini ale Porsche Romania vor inregistra un ritm de crestere apropiat de cel al pietei, de 5%-10%, insa vor creste veniturile din activitatea de service, ca urmare a finalizarii investitiilor consistente din reteaua de dealeri", spune Brent Valmar, director general al Porsche Romania. Importatorul are programate investitii de circa 40-50 de milioane de euro in reteaua de dealeri pana la sfarsitul anului 2006, in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.

Compania estimeaza pentru acest an vanzari de masini de 37.750 de unitati, fata de 32.000 de unitati in anul precedent. La fel ca si la nivelul intregii piete auto, anul 2005 a fost cel mai bun din istoria importatorului local al grupului Volkswagen, care a anuntat o crestere a numarului de masni vandute cu peste 80%, valoare situata cu mult peste asteptarile initiale.

"Anticipam initial pentru anul trecut un nivel al cifrei de afaceri de 380 de milioane de euro, insa pana la urma ne-am situat la aproximativ 400 de milioane de euro", completeaza Valmar.

Rezultate peste asteptari au inregistrat anul trecut aproape toti jucatorii din piata auto, fie ca a fost vorba de producatori locali sau importatori.

Astfel, Dacia a realizat o cifra de afaceri de 1,2 mld. euro si a trecut pe profit pentru prima data de la venirea Renault ca actionar in anul 1999. TiriacAuto, divizia de autovehicule din cadrul grupului de firme detinut de omul de afaceri Ion Tiriac, a ajuns anul trecut la afaceri de 470 mil euro, in timp ce Renault Nissan, Romania, importatorul pe piata locala al Renault si Nissan si-a dublat anul trecut vanzarile de masini, valoarea automobilelor vandute trecand de 300 de milioane de euro.

Cresteri importante ale vanzarilor au inregistrat nu doar marcile de volum, ci si marcile de lux, precum BMW, importatorul local al germanilor ridicandu-si treptat pe parcursul anului obiectivul de vanzari pana la 1.400 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO