Prima pagina

Praktiker forteaza piata din provincie cu inca trei magazine

09.03.2005, 00:00 19

Reteaua de magazine de bricolaj Praktiker, detinuta de grupul german Metro, isi va dubla anul acesta vanzarile de pe piata romaneasca, in conditiile in care vor fi deschise trei noi magazine ce vor implica investitii de 35 de milioane de euro.


"Cele trei locatii au fost deja stabilite, iar constructiile au inceput deja in Constanta si Oradea. In Craiova nu am inceput inca constructia", a declarat pentru ZF Gunter Vosskaemper, directorul general al Praktiker Romania.


El spune ca magazinele pentru care lucrarile de constructii au inceput deja vor fi deschise in prima parte a anului cel de la Craiova urmand a fi deschis in a doua parte.


"In prezent suntem concentrati si asupra altor orase, dar si a Bucurestiului", a mai spus Vosskaemper.


Praktiker Romania detine in prezent 7 magazine care au generat anul trecut vanzari de peste 63 de milioane de euro.


"Vanzarile au crescut anul trecut cu 45 de milioane de euro fata de anul 2003 (18,8 milioane de euro potrivit site-ului Ministerului de Finante - n. red.) pentru ca am deschis 3 noi magazine in ultimul an, iar magazinele au mers peste asteptarile noastre. Anul acesta vom creste vanzarile cu inca aproximativ 60 de milioane de euro. Sunt sigur ca vom aduce pe piata cateva proiecte cu adevarat noi in acest an", a completat Vosskaemper.


Praktiker a deschis primul magazin de pe piata romaneasca in toamna anului 2002, in imediata apropiere a magazinului Metro Cash & Carry din Voluntari. De atunci, divizia de magazine de bricolaj din cadrul gigantului german Metro a deschis in fiecare an cate 3 magazine, scopul declarat fiind acela de a ajunge la aproximativ 15 magazine.


Ritmul de trei magazine deschise anual este superior celui anuntat de principalul concurent de pe piata locala al germanilor, grupul francez Bresson, care a anuntat un ritm de expansiune de doua magazine pe an.


Bricostore detine trei magazine situate in Bucuresti, urmand ca anul acesta sa fie deschis si primul magazin din provincie, situat in apropierea hypermarketului Carrefour din Brasov.


Spre deosebire de Bricostore, strategia Praktiker nu vizeaza constructia de magazine de bricolaj, ci incheierea unor contracte cu antreprenori, care realizeaza cea mai mare parte a investitiei in respectivele magazine. Praktiker, care devine astfel chirias pe locatia respectiva, intervine in ultima faza, cand constructia este gata si se ocupa de finisarea si dotarea interioara a magazinului.


Strategia asigura potrivit reprezentatilor grupului german, o flexibilitate superioara concurentilor, ceea ce se traduce intr-o strategie de dezvoltare mai dinamica.


Aceeasi strategie este aplicata si de unul dintre concurentii internationali care si-a anuntat intrarea pentru acest an pe piata romaneasca, Baumax. Lantul austriac de magazine de bricolaj Baumax a anuntat anul trecut ca vizeaza deschiderea pe termen mediu a 30 de magazine in Romania.


"Suntem deja pregatiti pentru a face fata competitiei. Suntem pe primul loc pe piata romaneasca in ceea ce priveste formatele moderne de magazine de bricolaj si vrem sa ne mentinem aceasta pozitie si pe viitor", a mai spus Vosskaemper.


Praktiker este a doua divizie a grupului German Metro venita pe piata romaneasca dupa ce in anul 1996 a fost deschis primul magazin de tip cash & carry sub brandul Metro. Intre timp, Metro Cash & Carry Romania a ajuns la 21 de magazine si vanzari estimate pentru anul trecut la peste 800 de milioane de euro, fiind din acest punct de vedere cea mai mare retea de comert de pe piata locala si una dintre cele mai mari companii din Romania. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO