Prima pagina

Producatorul ciocolatei Primola si-a dublat vanzarile pe primul trimestru

10.05.2004, 00:00 29



Vanzarile de ciocolata au inregistrat cresteri nesteptate pe primul trimestru al acestui an. Dupa o lunga perioada de regres, jucatorii de pe aceasta piata vad tocmai acum efectele investitiilor din ultimii ani, dar simt si cresterea generala a consumului populatiei.



Supreme Chocolat, producatorul marcilor de ciocolata Primola si Novatini, a anuntat dublarea vanzarilor pe primul trimestru al acestui an comparativ cu perioada similara a anului precedent. Compania a avut pe tot anul trecut afaceri de 44 mil. $.



Cresterea vine in contextul altor rezultate similare raportate pana acum de piata. Producatorul de ciocolata Heidi Romania a crescut cu circa 20% pe primul trimestru al acestui an, iar in februarie a avut o crestere de 80% pe segmentul de praline. Nestle Romania, care vinde napolitanele Joe, batoanele Nesquick si Chocapic, a avut vanzari mai mari cu 33% pe primele trei luni ale anului.



"Cresterea vanzarilor Supreme Chocolat in primul trimestru al anului 2004 versus primul trimestru al anului 2003 este de aproximativ 120%, cu alte cuvinte mai mult decat dublarea vanzarilor. Pe segmentul de tablete, a avut loc o crestere intre 15-20%", a afirmat Cristian Stancu, directorul de marketing al companiei Supreme Chocolat, fara a preciza si valoarea acestor vanzari.



In cazul Supreme Chocolat, cresterea vanzarilor s-a datorat relansarii consumului, dar si extinderii portofoliului de produse al companiei si investitiilor mari in promovarea marcilor. Anul trecut, investitiile brute (rate-card) in publicitate facute de Supreme Chocolat au fost de circa 9,4 mil.$, fata de 3,8 mil.$ in 2002.



Comparativ cu primul trimestru al anului trecut, portofoliul de produse s-a extins considerabil. In septembrie anul trecut compania a intrat pe segmentul economic (tablete mai ieftine, cu continut redus de ciocolata) cu marca Novatini, iar anul acesta au fost lansate drajeurile in ciocolata Rondo si batoanele de ciocolata Primola Zoo. Reprezentantii firmei au spus ca extinderea va continua pe tot parcursul anului si ca urmeaza intrarea pe segmentul pralinelor.



Piata ciocolatei din Romania, estimata la 100-110 mil.$ anul trecut, este segmentata in tablete (cu circa 70% din total), batoane(20%) si praline (10%).



Alte marci importante pe piata tabletelor de ciocolata sunt Poiana si Africana (Kraft), Kandia, Laura si Ambasador (Excelent) si Heidi (Heidi Romania).



Potrivit unor estimari, pe piata tabletelor de ciocolata, Supreme Chocolat detine o cota de circa 25%, ceea ce inseamna vanzari in jur de 17 milioane de dolari.



Cele patru companii din cadrul grupului Supreme au avut anul trecut o cifra de afaceri de 44 mil.$, in crestere cu circa 30% fata de 2002, cand cifra de afaceri a fost de 34 mil.$.



Majoritatea companiilor care detin marci de ciocolata au remarcat o relansare anul trecut a consumului pe acesta piata, dupa declinul din 2002, in special pentru tabletele de ciocolata.



Vanzarile de ciocolata au tendinta descrescatoare pe perioada verii. "Odata cu sezonul estival se apropie tendinta de involutie, care va influenta mai mult aceste produse noi. Speram ca din toamna sa ne concentram mai bine si pe aceste segmente", a adaugat Stancu.



Investitiile de extindere realizate de Supreme Chocolats anul trecut s-au ridicat la circa 5 mil. euro. Grupul, situat in Bucuresti, are planificate pentru acest an investitii de 4-5 mil. euro, din care o parte in constructia unui depozit de produse finite si a unui centru de logistica.



Supreme Group este format din patru companii distincte: Supreme Chocolats, care produce ciocolata, Supreme Imex, producator de cafea, Supreme Gourmet, companie care opereaza cafenele, si divizia de distributie Supreme Distribution. In total cele patru companii au in jur de 700 de angajati.



Brandul de cafea Nova Brasilia, produs de Supreme Imex, a fost vandut in urma cu trei ani catre Kraft.



Grupul Supreme este detinut de o familie de oameni de afaceri libanezi, care a creat in urma cu mai multi ani marca de cafea Nova Brasilia, pentru a o vinde apoi catre grupul international Kraft. Cu banii obtinuti din vanzare, grupul a intrat in afaceri cu ciocolata.



Compania libaneza mai detine detine fabrici de lactate in Bulgaria.



Romania este singura tara in care compania detine unitati de productie de ciocolata. Strategia pe termen lung vizeaza consolidarea pozitiei de producator de ciocolata pe piata locala si ulterior (cel mai devreme in 2005) inceperea exporturilor in tarile vecine si in Uniunrea Europeana. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO