Prima pagina

Reorientarea clientelei catre modelele mai scumpe incetineste importurile auto

Reorientarea clientelei catre modelele mai scumpe incetineste importurile auto

Click pentru imaginea marita

11.07.2008, 19:27 18

In primele sase luni, trei dintre cele mai bine vandute marci de import au inregistrat scaderi fata de anul trecut in conditiile in care oficialii APIA se asteptau la inceputul anului ca in 2008 piata totala sa creasca cu 5%, iar cea a importurilor sa se aprecieze in continuare cu o valoare de doua cifre.
Modele precum Volkswagen Polo, Chevrolet Aveo, dar si Renault Symbol si Megane Sedan, din segmentul de pret de 8.000 - 12.000 de euro, s-au confruntat chiar si cu scaderi de pana la 30% in prima jumatate a anului in conditiile in care anul trecut inregistrau cresteri accelerate de 20-30%,
Cea mai bine vanduta marca de import in primele sase luni a fost Skoda, cu 12.799 de autovehicule, in crestere cu aproape 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Avansul marcii care are in acest an un target de 27.000 de unitati, s-a datorat in primul semestru modelului Octavia, care a inregistrat vanzari de 5.355 de unitati, in crestere cu aproape 60% fata de anul trecut. La nivelul lunii iunie Skoda, a avut un avans de 20%, la peste 2.400 de unitati.
Vanzarile Renault Romania au inregistrat in prima jumatate a anului o scadere de aproape 16%, la un volum de 12.575 de autovehicule. In iunie, vanzarile importatorului s-au diminuat cu 14% fata de aceeasi luna a anului trecut. Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Jacques Daniel, directorul comercial Renault, piata locala se reorienteaza catre modele din segmente superioare, mai scumpe.
Renault Symbol, modelul sedan de clasa mica al constructorului francez a inregistrat o scadere a vanzarilor de 20% la un nivel de 5.392 de unitati, in timp ce Laguna III, a inregistrat vanzari de 371 de unitati in intervalul martie - iunie, in contextul in care vechea generatie atingea un volum de 256 de unitati in intervalul ianuarie - iunie 2007.
"La inceputul anului eram mult mai increzatori in rezultatele pe acest an. Renault depinde in Romania in proportie de 80% de vanzarile Megane Sedan si Symbol, care au inregistrat scaderi in ultimele luni, in timp ce evolutia leului a ingreunat piata", a spus Jacques Daniel.
La nivelul lunii iunie, cu toate ca a inregistrat o scadere fata de anul trecut, Renault a fost cea mai bine vanduta marca de import, cu 2.881 de unitati, in conditiile in care marca are alocate 3.119 automobile prin programul de innoire a parcului auto.
Ford, marca reprezentata pe piata locala de compania Romcar, parte a Tiriac Holding, a punctat in cel mai accelerat ritm de crestere, de aproape 38%, la un volum de 12.078 de autovehicule, in contexul in care targetul pentru acest an este de 26.000 de unitati. In programul "Rabla" Ford are alocate 2.010 autoturisme, prin intermediul a 15 din cei 38 de dealeri.
"Cresterea de 38% din prima jumatate a anului s-a datorat atat pozitionarii preturilor modelelor Ford, dar si retelei de service-uri care este in prezent alcatuita din 38 de puncte reparatorii", a declarat Laura Andreescu, director de marketing in cadrul Romcar.
Dacia, principalul constructor local, a inregistrat o scadere a vanzarilor de 15% in prima jumatate a anului, la un nivel de 54.312 de unitati, dintre care 952 au reprezentat noul Sandero, lansat la inceputul lunii iunie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO