Prima pagina

Revizia Radet, prilej de creativitate

19.06.2003, 00:00 15

Traditionala revizie anuala a retelei de termoficare nu e o bucurie pentru locuitorii marilor orase, insa unii s-au gandit sa o transforme in oportunitate.
Astfel, Procter & Gamble a lansat, la inceputul acestei luni, o campanie de publicitate pentru detergentul de vase Fairy mizand tocmai pe lipsa apei calde. Compania spera sa vanda mai mult pozitionandu-si produsul ca fiind adaptat "vitregiilor" Radet-ului.
Conceputa sub numele "Fairy face minuni chiar si in apa rece", campania se deruleaza prin intermediul unui spot publicitar la televiziune, pliante, campanie radio in Bucuresti si in cele mai mari zece orase ale tarii, precum si afise in statiile de autobuz.
Potrivit reprezentantului P&G Romania, Camelia Sur, ideea a aparut tocmai in "contextul reviziilor RADET, devenite deja traditionale in marile orase."
Ca si in alte cazuri, noua campanie a P&G reprezinta o modalitate prin care o multinationala se adapteaza la specificul pietei pe care activeaza.
"Mai ales la bunuri de larg consum, reclamele din strainatate trebuie sa se adreseze unor cerinte de baza, pentru ca albul pe care si-l doreste un roman nu se deosebeste de albul pe care si-l doreste un chinez, sa zicem, la detergenti. Mesajele sunt aceleasi: curatenie si pret. In momentul in care vor sa se diferentieze, companiile trebuie sa adapteze mesajul la o situatie particulara," a comentat Anca Ioan, senior partner Roland Berger Strategy Consultants.
Anca Ioan a adaugat ca este o situatie care nu crede ca va fi urmata de ecouri din partea altor companii concurente.
"Aceasta campanie a fost gandita din timp, iar problema apei calde este o problema sezoniera, astfel ca daca alte companii nu au reactionat pana acum sau n-o vor face in urmatoarele doua saptamani, n-o vor mai face deloc," a adaugat Anca Ioan.
Campania a fost realizata de agentia de publicitate Grey Worldwide Romania.
Reprezentantii P&G nu au precizat care a fost bugetul acestei campanii.
Fairy este primul detergent de vase adus pe piata romaneasca de P&G, la sfarsitul anului trecut.
Sur nu a oferit detalii privind rezultatele obtinute de Fairy dupa sase luni de la lansarea pe piata.
Pana atunci, piata detergentilor de vase, estimata la 15 milioane de dolari, era dominata de Colgate-Palmolive si Henkel.
Chiar daca  vin cu tavalugul globalizarii, multinationalele nu au putut ignora tendintele particulare unor piete.
Coca-Cola, de pilda, a lansat vara trecuta un produs specific romanesc, Fanta Shokata, iar McDonald's a ajustat permanent meniurile din restaurantele sale la cererea locala.
Acelasi lucru s-a vazut si in  cazul multinationalelor de pe piata asigurarilor.
In conditiile in care nu exista inca furnizori completi de servicii medicale private (care sa ofere si spitalizare/operatii chirurgicale), companii ca Sara Merkur sau ING Nederlanden au lansat produse de asigurari de sanatate de tip compensatie. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO