Prima pagina

Supermarketurile "domnului Joe" mai atrag un investitor

03.06.2003, 00:00 11

Reteaua de supermarketuri Artima, detinuta de Florentin Banu, cel care a impus brandul Joe pe piata romaneasca de napolitane, va ajunge la zece magazine in acest an, dupa ce a facut o majorare de capital prin care a atras inca un fond de investitii in afacere. "Pana la marirea de capital aveam ca actionar doar un singur fond, Transbalkan Romanian Fund, administrat de SAEF Romania, care detinea 22% din actiuni. In urma majorarii de capital, Transbalkan Romanian Fund a ajuns la 25% iar Growth Fund, care are aceeasi actionari si administratori, detine 24%” a declarat pentru Ziarul Financiar, Florentin Banu, care a refuzat sa precizeze valoarea tranzactiei. Restul de actiuni este de detinut de Florentin Banu (37%) si alti actionari persoane fizice (14%).In prezent reteaua Artima include sase supermarketuri amplasate in Resita, Lugoj, Deva, Sannicolau, Caransebes si Oradea, care au adus anul trecut o cifra de afaceri de 10 milioane de dolari.
“La jumatatea acestei luni vom deschide inca un magazin in Bistritia, cu care investitiile totale vor ajunge la 7 milioane de dolari, iar in ultimele luni ale anului vom deschide inca trei magazine, ceea ce ar duce investitiile la aproape 10 milioane dolari”, a mai spus Banu. Cifra de afaceri a companiei ar putea creste in aceste conditii la peste 15 milioane de dolari in acest an.
“Anul trecut am inceput anul cu trei magazine operationale si l-am terminat cu sase, in timp ce anul acesta l-am inceput cu sase si il vom termina cu zece”, a mai spus Banu.
Florentin Banu a fost timp de sapte ani actionarul majoritar al celui mai mare producator de napolitane roman Joe IBC. La sfarsitul anului 2000, grupul Nestle a cumparat actiunile detinute de Banu la Joe IBC, valoarea tranzactiei nefiind facuta publica insa fiind estimata la mai multe milioane de dolari. Cu banii obtinuti din vanzarea Joe, Florentin Banu si-a deschis propria retea de supermarketuri, Artima.
Segmentul de supermarketuri este cel mai bine dezvoltat segment al pietei de retail romanesti. In prezent pe piata se afla jucatori internationali din domeniu, precum grupul german Rewe (cu reteaua Billa - 12 magazine), Delhaize (cu supermarketurile Mega Image - 14 magazine), Fiba (cu supermarketurile Gima - 2 magazine). Acestea sunt concurate in anumite zone de magazine cu acoperire locala, atat in Bucuresti, cum este cazul magazinelor La Fourmi (8 magazine) cat si in provincie cum este cazul Univers’all (3 magazine in Sibiu, Suceava si Targu Mures).
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO