Prima pagina

Tariceanu si-a dublat afacerea cu masini in 2005

14.06.2006, 00:00 7

Cifra de afaceri a importatorului Citroen a crescut de la 22 mil. euro la 44 mil. euro. Cota unica si ieftinirea creditelor au impulsionat cresterea vanzarilor.

Compania Automotive Trading Services (ATS), importatorul marcii de automobile Citroen, detinuta de primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu (foto) si-a dublat anul trecut afacerile la 44,3 de milioane de euro, de la 22,4 de milioane de euro in urma cu un an.

ATS a inregistrat anul trecut cea mai mare crestere a cifrei de afaceri dintre primii zece producatori si importatori auto, fiind depasit doar de producatorul local Dacia, potrivit ultimelor date disponibile.

"Cresterea este datorata evolutiei ascendente a pietei auto de import in ansamblu, aceasta inregistrand o dinamica de 72,2%, dar si unor factori specifici pentru Citroen (lansarea de noi modele si dezvoltarea retelei de concesionari - n.red.)", explica Bogdan Bucurescu, director general al companiei si detinatorul unui pachet de 10% din actiuni.

Tariceanu detine 90% din actiunile companiei si nu ocupa, potrivit reprezentantilor ATS, functii executive in cadrul importatorului. Tariceanu nu a facut pana la inchiderea editiei niciun comentariu pe tema rezultatelor companiei.

Evolutia afacerilor importatorului Citroen s-a suprapus anul trecut peste un trend general de crestere sustinuta a pietei auto.

Cota unica si relaxarea conditiilor de acordare a imprumuturilor au facut ca piata sa explodeze, mai ales in cazul masinilor de import. Practic, vanzarile totale de masini de import au trecut de 122.000 de unitati, in crestere cu aproximativ 70% fata de anul precedent.

In acest context, vanzarile de masini Citroen au depasit anul trecut pragul de 3.500 de unitati, adica dublu fata de anul precedent, in conditiile in care investitia in promovarea marcii Citroen a crescut anul trecut cu 40%, potrivit reprezentantilor ATS.

"Portofoliul de clienti este reprezentat de firme private si persoane fizice incurajate in achizitia unei masini noi de disponibilitatea finantarilor, care au cunoscut si ele o dezvoltare deosebita, acestea fiind motorul cresterii vanzarilor noastre in 2005", a precizat Bucurescu.

Pe lista clientilor se afla si companii de stat. "E posibil sa existe cativa, dar nu putem spune cati cu exactitate pentru ca in evidentele noastre nu tinem cont de forma de proprietate a cumparatorului. Este, in orice caz, un procent nesemnificativ din totalul vanzarilor Citroen", adauga Bucurescu.

El nu a dorit sa preciezeze care a fost profitul companiei anul trecut. In 2004, compania inregistra un profit net de aproape 100.000 de euro.

Ritmul de crestere de anul trecut al pietei auto a fost de cateva ori mai mare fata de estimarile initiale ale jucatorilor din domeniu, care au pus cresterea pe seama veniturilor suplimentare generate de cota unica de impozitare. Aprecierea monedei nationale a determinat in plus o ieftinire substantiala a automobilelor de import.

Prima de casare a adus la randul sau cresteri ale pietei auto anul trecut. Astfel, la nivelul intregii piete auto au fost vandute 15.000 de unitati (sau 6% din piata) prin sistemul primelor de casare, dintre care 160 de Citroen (aproape 5% din vanzarile marcii).

Cu peste 256.000 de masini noi vandute, piata auto locala a incheiat cel mai bun cincinal din istorie, timp in care vanzarile s-au triplat.

In acest context, vanzarile de autoturisme noi au atins un prag psihologic, cred jucatorii din domeniu, in conditiile in care s-a vandut un autoturism nou la fiecare 100 de locuitori, ceea ce plaseaza Romania mai aproape de nivelurile din alte tari din regiune. Pentru exemplu, in Ungaria se vinde un autoturism nou la 54 de locuitori, in Republica Ceha unul la 78, iar in Polonia unul la 153, potrivit statisticilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO