Prima pagina

Unilever spera sa atinga pragul de 100 de mil. euro

03.06.2005, 19:54 20

Unilever South Central Europe (USCE), compania care produce brandurile Dero, Delma si Knorr, a realizat pe primul trimestrui al acestui an o crestere a vanzarilor in conformitate cu obiectivele fixate, a spus Martina Kastler, director general al companiei.

"Brandurile noastre au continuat trendul de crestere de anul trecut", a spus Kastler.

Compania spera sa se apropie cat mai mult anul acesta de pragul de 100 de milioane de euro al cifrei de afaceri. Anul trecut, USCE a realizat vanzari in valoare de 95,3 milioane de euro pe piata romaneasca, in crestere cu circa 4% fata de anul precedent.

"De la inceputul anului, am observat o atitudine mai pozitiva a consumatorilor, care se traduce printr-o crestere a consumului. Cred ca principalii factori sunt reducerea taxelor si semnarea Tratatului de aderare cu Uniunea Europeana. Vremea rea de anul acesta a fost insa un factor negativ pentru consum", a spus Kastler.

Ea a spus ca una dintre cele mai importante piete pentru Unilever este cea a detergentilor, estimata la 120 de milioane de euro pe an.

"Piata detergentilor este una dintre cele mai mari, dintre cele pe care activam. Pe aceasta piata gradul de penetrare este cel mai mare, de circa 99%", a spus ea. Potrivit datelor companiei, consumul anual de detergenti de pe piata romaneasca se ridica la circa 70.000 de tone pe an.

Unilever a investit puternic anul acesta in doua din marcile sale de detergenti - Dero si Omo - ambele produse la fabrica sa de la Ploiesti.

Dupa ce a relansat detergentii Dero la inceputul acestui an, compania investeste acum intr-o campanie de relansare a celui de-al doilea brand, Omo. Marca Dero este destinata segmentului de consumatori cu venituri medii si are o cota de piata de 22% potrivit datelor ACNilesen, citate de companie, in timp ce marca Omo, destinata segmentului premium, are o cota de piata de circa 3%.

Lider pe piata detergentilor din Romania este rivalul american Procter & Gamble, cu marcile Ariel, Tide si Bonux. Kastler a mai spus ca exista o orientare din ce in ce mai puternica a consumatorilor catre ambalajele de dimensiune mare. "Este inca o dovada de consum cat mai consistent", a spus ea.

Pentru Unilever, Romania este centrul regional al afacerii din Balcani. Compania USCE include pe langa Romania si Albania, Bulgaria, Bosnia-Hertegovina, Macedonia, Moldova, Serbia si Muntenegru. Cifra de afaceri USCE a fost anul trecut de 139 de milioane de euro, in crestere cu 6% fata de anul anterior.

Compania este prezenta in Romania cu peste 20 de branduri. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO