Prima pagina

Vanzarile de LCD-uri si plasme au crescut de patru ori

Vanzarile de LCD-uri si plasme au crescut de patru ori

In primul trimestru s-au vandut televizoare plate cat tot anul trecut

10.05.2007, 20:03 102

Piata locala de LCD-uri si plasme a explodat in primul trimestru al acestui an, cand romanii au cumparat televizoare de noua generatie cat in tot anul 2006, afirma importatorii si distribuitorii principalelor branduri de flat paneluri (televizoare LCD si cu plasma). Conform acestora, vanzarile au inceput sa creasca pe finalul lui 2006 - odata cu scaderea preturilor, iar dupa 1 ianuarie 2007, cand Romania a redus semnificativ taxele vamale pe aceste produse, ca tara membra a UE, vanzarile au crescut puternic.
Reprezentantii Genco, importator si distribuitor al electronicelor marca Samsung in Romania, afirma ca in primele luni ale acestui an au vandut de peste doua ori mai multe televizoare flat panel decat in tot anul 2006, fara a preciza numarul exact de unitati.
"In acest moment este foarte greu de estimat piata locala de LCD-uri si plasme, pentru ca nu exista un istoric real, mai ales acum, dupa eliminarea taxelor vamale, estimarile noastre fiind ca in 2007 piata va fi in jur de 150.000 de unitati, poate chiar si mai mult", a declarat pentru ZF Ovidiu Bejan, director comercial al Genco Trade.
Potrivit oficialilor New Link, importator al electronicelor Sony si proprietarul lantului de magazine Sony Center, cererea de televizoare LCD va creste anul acesta cu 400-500% fata de 2006.
In primele luni ale acestui an, Sony Center a vandut peste 1.000 de televizoare LCD, dupa ce pe durata lui 2006 vanzarile au fost de aproximativ 900 de unitati.
"S-a constatat o cerere din ce in ce mai mare a televizoarelor LCD cu diagonala de peste 102 cm si cu caracteristici tehnice peste medie", a precizat Brandusa Nicolaescu, director de marketing la Sony Center.
Bejan se asteapta ca in acest an Samsung sa continue succesul inregistrat in 2006 pe segmentul televizoarelor LCD, unde producatorul sud-coreean este pozitionat in prezent pe primul loc cu o cota de piata de 32% din totalul numarului de unitati vandute si o cota valorica de 35%.
Televizoarele LCD si PDP (cu plasma) au contribuit cu aproximativ 15% la cifra totala de afaceri a Genco, pentru 2007 oficialii companiei asteptandu-se la o crestere importanta a ponderii acestora in cifra de afaceri, respectiv de 30-40%.
In ceea ce priveste televizoarele cu plasma, oficialul Genco afirma ca Samsung detine pozitia de lider cu 23% din numarul total de unitati vandute, in timp ce din punct de vedere valoric controleaza o cota de 25% din piata. Aceeasi pozitie este revendicata si de LG Electronics Romania, oficialii companiei declarand pentru ZF ca detin o cota de 29,7% din piata locala de televizoare cu plasma, in timp ce pe segmentul LCD TV LG a incheiat anul 2006 pe pozitia a doua, cu 13% din piata.
"Pentru acest an, LG intentioneaza sa isi dubleze cota de piata detinuta pe segmentul de televizoare LCD la nivelul anului 2006 si sa ajunga astfel la o cota de piata de 30%, iar pana in 2008 intentioneaza sa devina lider pe piata de LCD TV", a declarat Han Khyu, presedintele LG Electronics Romania.
Potrivit acestuia, 20% din volumul vanzarilor de televizoare LG a fost generat de LCD TV, in timp ce 35% au reprezentat televizoarele cu plasma.
Si Panasonic Romania si-a propus pozitia de lider pe segmentul televizoarelor cu plasma, cu o cota de 30% din piata locala.
"Pentru 2007 vizam o cota de peste 30% din piata locala de televizoare cu plasma, si implicit pozitia de lider", a declarat pentru ZF Bogdan Gheorghiu, director de marketing la Panasonic Romania. El estimeaza ca in 2007 vanzarile de televizoare flat panel marca Panasonic vor creste cu aproximativ 60% fata de anul trecut. Compania vizeaza pentru acest an afaceri de 50 mil. euro si o marja de profit de aproximativ 1%, dupa ce in anul fiscal anterior, incheiat la 31 martie, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 46 mil. euro, depasind estimarile initiale, a precizat Catalin Savulescu, directorul Panasonic Romania. Cea mai mare pondere in veniturile firmei a fost reprezentata de televizoarele cu plasma si LCD, respectiv 50%, urmate de camerele video si foto digitale si sistemele DVD home cinema.
Noutatile in domeniu sunt vedetele din acest an la CERF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO