Profesii

Companiile auto vor sa readuca clientii in showroom-uri investind in trainingul vanzatorilor

Companiile auto vor sa readuca clientii in showroom-uri investind in trainingul vanzatorilor
11.01.2009, 16:17 26

"Se stie ca industria auto este foarte afectata de criza financiara. O companie foarte mare ne-a solicitat deja un training pentru vanzatorii din showroom-uri. Este vorba de un training pentru 130 de persoane. Daca inainte masinile se vindeau singure si nu era nevoie decat ca un client sa intre pe poarta showroom-ului, acum trebuie sa fii un vanzator excelent ca sa atragi clientii si sa ii determini sa cumpere", explica Violeta Lupu, training manager Clever Business Solutions, companie de training si consultanta.

Potrivit principalilor jucatori din piata, vanzarile de automobile in 2009 nu vor depasi pragul de 250.000 de unitati, in conditiile in care Banca Nationala a Romaniei nu va relaxa conditiile de creditare. In ultimele doua luni ale anului trecut vanzarile de masini au scazut sub pragul de 15.000 de unitati, volum similar cu cel dintr-o luna normala din 2003, in timp ce in noiembrie si decembrie 2007 volumul depasea pragul de 30.000 de unitati comercializate lunar.
Lupu explica faptul ca oamenii de vanzari din auto nu erau nevoiti inainte de criza sa apeleze nici macar la tehnicile clasice de vanzari pentru ca cererea de pe piata era destul de mare.
"Acum nu mai intra absolut nimeni in showroom-uri sau foarte rar se intampla acest lucru. Din acest motiv, trebuie sa ai o noua abordare, sa cumperi niste baze de date pentru a contacta clientii respectivi, pentru a-i aduce in showroom", spune Lupu, care adauga ca scopul trainingului este ca vanzatorii auto sa invete cum sa gaseasca clienti, iar mai apoi sa ii convinga sa cumpere.
Odata ce criza financiara de pe plan mondial a inceput sa isi faca simtita prezenta si pe plan local, companiile de training s-au simtit cele mai amenintate de acest lucru. In timp insa, lucrurile s-au schimbat, organizatiile dandu-si seama ca trebuie sa livreze training pentru a-si mentine pozitia pe piata. "Ne-am speriat pentru ca in momentul in care contactam companiile cu care avusesem deja un contract, incepusera sa ne spuna ca, din cauza crize financiare, vor fi nevoite sa renunte la training. Insa au spus acest lucru initial. Ulterior, tocmai datorita acestei crize financiare companiile de training si-au dat seama ca trebuie sa pastreze oamenii buni pentru a fi mai competitive", explica Lupu.
Pe de alta parte, si companiile-client si-au dat seama ca, in perioade de criza, in lipsa investitiilor in oameni, nu au nicio sansa sa supravietuiasca.
Cat priveste trainingurile cele mai cerute in 2009, in opinia managerului Clever Business Solutions, acestea vor fi cele de vanzari, management si marketing.
"Pe anumite segmente, trainingurile de vanzari vor creste foarte mult pentru ca, de regula, companiile investesc foarte mult in vanzari. De asemenea, si cererea de training pe partea de management va creste. Daca nu sunt persoane potrivite sa gestioneze afacerile, companiile au sanse foarte mari sa pice si mai mult in criza. Si pe partea de marketing va creste cererea, insa mai mult in ceea ce priveste mentinerea produselor pe piata", mai precizeaza Lupu.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO