Profesii

Cum sa vinzi si sa promovezi intr-un business care functioneaza cu precizia unui ceas elvetian

Cum sa vinzi si sa promovezi intr-un business care functioneaza cu precizia unui ceas elvetian

Elena Birjovanu, business development manager al casei de avocatura Badea Clifford Chance

24.03.2008, 23:18 216

Intr-un domeniu foarte sensibil cum este cel al avocaturii, guvernat de tranzactii in care sunt implicate doua sau mai multe parti extrem de complexe, comunicarea si circuitul informatiilor, atat in interiorul, cat si in exteriorul organizatiei, trebuie sa functioneze asemenea unui ceas elvetian.
Sarcina preciziei ii revine omului cu functia de business development manager. "Jobul meu presupune in primul rand o buna intelegere a strategiei si viziunii de dezvoltare ale casei de avocatura, fapt care imi permite sa promovez imaginea firmei", declara Elena Birjovanu, business development manager al casei de avocatura Badea Clifford Chance. Un business development manager trebuie sa aiba atat cunostinte economice, pentru a face fata cu brio intalnirilor formale sau informale cu oameni din business, cat si abilitatile necesare pentru a vinde informatia. O persoana cu functia de business development manager are mai multe paliere de interes, cum ar fi comunicarea interna si externa, marketing, PR si o atentie indreptata tot timpul in directia clientului. "Printre obiectivele mele se regasesc comunicarea activitatilor si a proiectelor casei catre media, precum si in cadrul retetei globale Clifford Chance, realizarea de prezentari ale serviciilor firmei pentru clienti, producerea de materiale de marketing, organizarea de seminarii si conferinte pe teme juridice, identificarea de oportunitati de afaceri, dar si implicarea in campanii de responsabilitate sociala", afirma Birjovanu.
Ziua de lucru a unui business development manager debuteaza in jurul orei 9:00, cu revista presei, in care se acorda o atentie sporita revistei presei de business. Totodata, in fiecare dimineata, reprezentantul casei de avocatura isi pregateste lista de prioritati pentru ziua respectiva, chiar daca aceasta se poate schimba de la ceas la ceas, in functie de alte solicitari care pot aparea pe parcursul zilei. "Uneori am stabilit si interviuri cu partenerii pentru diverse publicatii. Urmeaza apoi, asa cum se intampla adesea, o multime de telefoane si solicitari, fie de la colegi, pentru realizarea de prezentari destinate clientilor sau alte materiale de marketing, fie de la ziaristi pentru pregatirea unor articole. Cand am de organizat o conferinta sau un seminar, imi concentrez atentia prioritar asupra unui astfel de proiect", mentioneaza Birjovanu. Pentru un business development manager, ziua de lucru se poate finaliza cu participarea la o receptie sau la un cocktail organizat de diverse cercuri de afaceri.
Bugetul administrat de Birjovanu este destinat organizarii de seminarii, conferinte tematice pentru clienti sau alte grupuri-tinta sau pentru producerea de materiale de marketing.
Intr-o casa de avocatura, business development managerul este subordonat managing partnerului, chiar daca lucreaza in mod constant cu toti partenerii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO