Profesii

Patru români cu vârsta de până în 35 de ani au grijă de brandurile de băuturi ale PepsiCo, cu vânzări de 150 mil. euro

Patru români cu vârsta de până în 35 de ani au grijă de brandurile de băuturi ale PepsiCo, cu vânzări de 150 mil. euro

Autor: Ioana David

22.10.2011, 22:15 5513

La 28 de ani, Oana Bulmez este cel mai tânăr brand manager din cadrul diviziei băuturi răcoritoare a PepsiCo, care rulează anual aproape 150 de milioane de euro potrivit estimărilor ZF.

Bulmez face parte dintr-o echipă de patru brand manageri cu vârste de până în 35 de ani pe care gigantul american, unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa locală a bunurilor de larg consum, i-a recrutat pentru "a avea grijă" de brandurile de băuturi din România.

Ziarul Financiar a demarat o serie de articole despre managerii care se ocupă de branduri (din industria bunurilor de larg consum), cele care sunt motorul oricărui business. Dincolo de cifre, oamenii şi modul în care văd evoluţia pieţei îşi pun definitiv amprenta asupra politicii de dezvoltare a unei companii. Brand managerii pot fi consideraţi oamenii din umbră ai companiilor în condiţiile în care sunt destul de puţin vizibili.

Reprezentanţii firmelor de branding sunt însă de părere că deşi brand managerii sunt cei implicaţi în evoluţia brandurilor, ultimul cuvânt în legătură cu dezvoltarea acestora îl au directorii mai mari din companii.

PepsiCo în România

Toamna trecută compania americană a anunţat că şi-a integrat cele două divizii din România, beverages (băuturi nonalcoolice - Pepsi, Mirinda şi 7 Up) şi snacks (Star Foods), o mutare anunţată încă din primăvară. În acest fel, americanii de la PepsiCo, care deţin în România îmbuteliatorul Pepsi şi compania Star Foodsproducătorul chipsurilor Lay's, şi-a stabilit o singură echipă de management pentru cele două divizii.

Cele două entităţi fiscale au avut anul trecut afaceri de peste 200 mil. euro potrivit calculelor ZF pe baza datelor existente pe site-ul Ministerului de Finanţe. Astfel, firma Quadrant - Amroq Beverages SRL (îmbuteliatorul) a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 602,5 mil. lei (143 mil. euro), în scădere cu 11% comparativ cu rezultatele anului 2009. Pe de altă parte, Star Foods, producătorul chipsurilor Lay's, a avut o scădere de 18% a afacerilor, până la 283,3 mil. lei (67 mil. euro).

Recent însă, PepsiCo a anunţat că Levent Yuksel este noul business unit general Manager al PepsiCo East Balkans atât pentru divizia de snacks, cât şi pentru cea de băuturi răcoritoare. PepsiCo East Balkans este un business unit PepsiCo cu sediul central la Bucureşti, care include divizia de băuturi răcoritoare din România şi diviziile de snacksuri din România, Bulgaria şi Moldova.

Levent Yuksel a venit în primăvară în România pentru a-l înlocui pe Pavlos Katsivelis care s-a întors în Grecia, "unde s-a dedicat unor proiecte personale în afara companiei". Pavlos Katsivelis a avut un mandat extrem de scurt, anunţat în toamna trecută, după ce l-a înlocuit pe Mike Holmes, americanul care condusese afacerile Pepsi în România din 2006.

Cine sunt brand managerii diviziei de răcoritoare a PepsiCo

Patru brand manageri fac parte din divizia de băuturi a PepsiCo, ei fiind rezervaţi în ceea ce priveşte evoluţia categoriilor în acest an.

Oana Bulmez, 28 de ani, brand manager juice drinks (băuturi răcoritoare necarbonatate pe bază de fruct), care citează datele firmei de cercetare Canadean, afirmă că această categorie va scădea cu 10% în volum.

În legătură cu ice tea-ul, categorie afectată în mod special de sezonalitate, Claudia Crişan, brand manager Lipton Ice Tea, Gatorade & Roua Munţilor, spune, citând tot un studiu al Canadean (Canadean Q1), că piaţa de ice tea va înregistra o scădere de 7% până la sfârşitul anului.

"În ciuda unui mediu economic dominat de criză care şi-a lăsat amprenta şi asupra consumului de băuturi carbogazoase, putem preconiza o scădere în volum a categoriei mai mică decât scăderea întregii pieţe de băuturi răcoritoare", spune la rândul său Oana Popa, brand manager Pepsi al PepsiCo Romania.

Totodată, Jeanina David, brand manager CSD flavors (băuturi carbonatate cu aromă de fruct) se aşteaptă la menţinerea trendului actual pe această categorie (care este de scădere).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO