Profesii

Razboiul rece de pe piata fortei de munca

Razboiul rece de pe piata fortei de munca

Click pentru imaginea marita

23.04.2007, 21:42 43

"Imi caut un job in domeniul bancar. Nu am experienta, dar imi doresc sa ma angajez si sa am un salariu de minimum 15 milioane de lei (450 de euro - n.r.)", spune Adina L., studenta in cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti, care a participat la targul de joburi "Angajatori de top" desfasurat saptamana trecuta in Bucuresti. Similar suna mai toate asteptarile tinerilor care isi cauta un loc de munca.
Astfel, dintre cei 300 de respondenti ai unui sondaj realizat de compania de cercetare Synovate in facultatile bucurestene private si de stat, 61% din acestia vor sa se angajeze pentru a avea un salariu mare, 52% sunt interesati de beneficii, precum primirea unui telefon sau a unei masini de serviciu, iar 43% pun mare pret pe asigurarea de sanatate. Potrivit studiului Synovate, 62% dintre tinerii studenti isi cauta un job in timpul facultatii insa intampina dificultati in gasirea locului de munca atunci cand trebuie sa redacteze un CV sau nu stiu cum ar trebui sa se prezinte in fata angajatorului. Cu toate acestea, aproape jumatate (48%) dintre studenti au un job si merg la facultate in acelasi timp.
"Un tanar care se angajeaza intr-o companie multinationala poate avea un salariu mai mare decat al unui profesor care a lucrat timp de douazeci de ani in invatamant", este de parere unul dintre reprezentantii firmei de audit Deloitte, prezent si el la targul de joburi.
Organizatorii targului au declarat ca multe dintre CV-urile pe care le-au vazut pe portalul lor sunt excelente, mai ales pe domenii ca IT sau financiar-bancar. "Sunt si oameni foarte bine pregatiti si aici ma refer la cei cu experienta. In ceea ce priveste studentii, e mai greu de vazut dintr-un CV ce nivel de cunostinte academice au acestia", este de parere Ana Giurca, reprezentant la Catalyst Solutions care a organizat targul de joburi de anul acesta. Pe primul loc intre domeniile in care studentii ar vrea sa lucreze se afla cel bancar, urmat de marketing, resurse umane sau publicitate. 55% dintre ei vor sa lucreze intr-o companie straina multinationala si doar 16% ar lucra intr-o companie privata romaneasca.
Majoritatea angajatorilor care isi doresc sa angajeze tineri spun ca vor ca acestia sa aduca foarte multa inventivitate si creativitate in cadrul organizatiilor. Spre exemplu, posturile pe care le pune la dispozitie una din companiile de IT care au particpat la targ incep cu pozitii de entry-level, pentru care nu se solicita experienta anterioara, pana la posturi manageriale si chiar senior management. "Numarul se situeaza intre 50 si 70 de posturi vacante pe care le avem constant in cadrul organizatiei pentru ca suntem intr-o continua expansiune", a declarat un reprezentant al companiei de IT. In privinta CV-urilor, angajatorii marturisesc ca nu exista comparatie intre calitatea CV-urilor de anul acesta si anul trecut. "Este evident ca a avut loc o evolutie si acum tinerii stiu sa faca un CV, mai ales ca este atat de usor sa descarci unul in varianta europeana de pe orice site si nu-ti ramane decat sa-l completezi", spune acelasi reprezentant al companiei de IT.
Conform studiului Synovate, 95% dintre studenti au mai redactat un CV pana acum, iar 90% au declarat ca stiu ce inseamna o scrisoare de intentie.
O alta companie cu o oferta bogata de joburi este Dacia. "Avem in jur de 85 de posturi pe toate domeniile, incepand cu inginerie, dar si meserii de suport, comunicare, resurse umane sau financiar", spune Claudia Sandoi din cadrul departamentului de resurse umane al Dacia. Ea preconizeaza ca anul acesta compania va face in jur de 400 de angajari, 60% dintre acestea se vor adresa celor proaspat absolventi si restul celor cu experienta, adaugand ca tinerii cauta mai mult meserii de suport si mai putin in domeniul ingineriei.
Bogdan Ripa, director of engineering in cadrul Adobe Romania, spune ca in momentul de fata compania in care lucreaza are mai multe openings, in principal pe partea de dezvoltare, programatori, dar si pe partea de inginer de calitate.
"Avem chiar si pozitii de key manager sau ingineering managers. In total astazi avem cam 12 posturi deschise si am vrea sa facem 12 angajari in urmatoarele luni de zile si acesta e doar un canal prin care incercam acest lucru", completeaza el.
De asemenea, Porsche Romania a pus la bataie mai multe posturi dintre care patru de entry level: marfa, asistent manager sau agent de vanzari si o serie de posturi pentru cei cu experienta: in dezvoltare personal, marketing, consilieri tehnici. Candidatii trebuie sa stie foarte bine germana", a declarat Ileana Pisau, assistant general manager Porsche.
Pe de alta parte, pozitiile libere din cadrul companiei Coca-Cola HBC sunt: agent vanzari si de dezvoltare a pietei sau operator date. Compania ofera de asemenea si programe de logistic trainee. "Ne adresam tinerilor care nu trebuie neaparat sa aiba experienta. Bineinteles ca in vanzari este un avantaj, dar nu este foarte important pentru noi", a spus Monica Oprescu, specialist recrutare in cadrul companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO