Profesii

Sondaj: Liderii companiilor publice spun că siguranţa jobului la stat este criteriul principal de atracţie pentru angajaţi şi cântăreşte mai mult decât salariul

Sondaj: Liderii companiilor publice spun că siguranţa...

Autor: Ramona Cornea

13.06.2023, 15:41 182

Aproape trei sferturi (74%) dintre liderii din sectorul public consideră că stabilitatea oferită de locul de muncă este foarte importantă ca element de atractivitate în cadrul instituţiei pe care o conduc, pe când pachetul salarial şi de beneficii este considerat foarte important doar de 35% dintre respondenţi, arată rezultatele unui sondaj realizat de compania de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale Ascendis. 

”Angajaţii din sectorul public apreciază cel mai mult siguranţa locului de muncă, lucru explicabil în contextul incertitudinii economice din ultimul deceniu şi al multiplelor perioade de criză. Spre deosebire de mediul privat, unde angajatorii au făcut ajustări de personal în perioade economice dificile, în sectorul public nu s-au făcut restructurări, iar acest lucru a fost apreciat de angajaţi. Pachetul salarial, caracterul interesant al muncii şi echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională sunt alte criterii considerate foarte importante pentru mai bine de o treime dintre angajaţii din sectorul public, în opinia liderilor lor”, a explicat Andrei Goşu, managing partner al Ascendis.

Dacă în unele sectoare din mediul privat distanţa faţă de job este un criteriu eliminatoriu pentru candidaţii care aplică la un loc de muncă, în sectorul public acesta este un criteriu puţin important pentru atractivitatea unui loc de muncă, mai arată rezultatele sondajului Ascendis.

Atunci când vine vorba de metodele de creştere a performanţei din sectorul public, peste 60% dintre liderii chestionaţi consideră că îmbunătăţirea competenţelor angajaţilor şi implementarea unui sistem de remunerare pe bază de performanţă ar fi cele mai eficiente metode de a îmbunătăţi performanţa instituţiei în care activează.

”Trainingurile de dezvoltare a competenţelor digitale sunt considerate prioritare pentru angajaţii din sectorul public, fiind menţionate de 74% dintre respondenţi. La polul opus se află cursurile de customer experience (experienţa clienţilor/ cetăţenilor) şi cele de protecţie a datelor personale. De altfel, cursurile de formare a competenţelor digitale au fost printre cele mai căutate cursuri de către instituţiile publice cu care am colaborat în ultimii ani”, a mai explicat Andrei Goşu.

Un alt rezultat al studiului arată că 52% dintre liderii din sectorul public consideră că angajaţii din instituţiile pe care le coordonează au un grad ridicat sau foarte ridicat de expertiză. Totuşi, 5% din totalul respondenţilor susţin că angajaţii din instituţia pe care o conduc au un grad scăzut sau foarte scăzut de expertiză, pentru că ”angajările se fac pe pile/ relaţii, nu pe competenţe”.

Ascendis, în parteneriat cu Ghidul Primăriilor, a realizat în perioada 9- 19 mai 2023 un sondaj privind nevoile de dezvoltare ale angajaţilor din sectorul public la care au răspuns 120 de lideri din acest sector, dintre care 40% sunt angajaţi ai autorităţilor locale, iar 32% fac parte din echipa unei autorităţi centrale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO