Proprietăţi

Ce noutati au adus in Capitala spatiile comerciale de 100.000 mp finalizate la inceputul acestui an

Ce noutati au adus in Capitala spatiile comerciale de 100.000 mp finalizate la inceputul acestui an

Extinderea Plaza Romania (foto sus) a insemnat deschiderea a 30 de magazine noi ale unor retaileri precum Cacharel, Debenhams, Pepe Jeans, Corterfield sau Kipling. Grand Arena (stanga) este primul mall care cuprinde un hipermarket si va avea peste circa doua luni primul patinoar sintetic dintr-un mall din Capitala. In imediata vecinatate a hipermarketului Auchan din Militari (foto jos) urma sa fie deschisa astazi o galerie comerciala cu magazine ale unor retaileri precum Decathlon sau C&A

01.04.2009, 14:41 178

 
Stocul de spatii comerciale moderne din Capitala a crescut de la inceputul anului cu circa 100.000 de metri patrati, ca urmare a deschiderii centrului comercial Grand Arena din sudul orasului, a livrarii galeriei comerciale din proiectul Militari Shopping Center, a unei unitati Kaufland in zona cartierului Rahova si a extinderii mallului Plaza Romania si a proiectului Iris Shopping Center din Titan.
Fiecare dintre proiecte trebuie sa aduca ceva nou in oras sau cel putin in zona in care a fost realizat, pentru a contracara posibila scadere a consumului si a se diferentia de concurenta care, daca nu este acum, va ajunge in urmatoarea perioada „peste drum", in conditiile in care, inclusiv in Capitala, piata de retail devine tot mai competitiva.
Pentru realizarea acestor proiecte au fost alocate investitii de peste 250 de milioane de euro din partea investitorilor francezi (Grand Arena), austrieci (Militari Shopping Center) sau turci (Plaza Romania), care au aceste proiecte in proprietate.
Cea mai mare investitie intr-un proiect comercial de pe piata locala, 187 mil. euro, a fost finalizata in sudul Bucurestiului, in proiectul Grand Arena, care cuprinde primul hipermarket dintr-un mall din Capitala - Carrefour - si va avea in urmatoarele doua luni si un patinoar sintetic, de asemenea o premiera in centrele comerciale din oras.
Carrefour a deschis aici primul hipermarket din sudul orasului, exceptand unitatea din proiectul Vitantis, aflat in sud-estul Capitalei, si a schimbat putin conceptul, asezand raioanele de electronice si electrocasnice paralel cu cele alimentare si de imbracaminte.
O alta premiera a proiectului este legata de gradul scazut de ocupare la momentul deschiderii, cand doar 80 din cele 180 de magazine anuntate in cadrul proiectului au fost operationale. Reprezentantii dezvoltatorului au declarat ca au insa contracte semnate cu 130 de retaileri, care vor deschide magazine pe 80% din suprafata inchiriabila de 50.000 de metri patrati a proiectului in urmatoarea perioada.
Pe de alta parte, astazi urma sa fie inaugurata galeria comerciala a proiectului Militari Shopping Center, cu o suprafata inchiriabila de aproape 25.000 de metri patrati. Proiectul, detinut de firma Atrium European Real Estate, cuprinde deja un magazin al retailerului de bricolaj Praktiker, un hipermarket Auchan si o unitate Domo, suprafata inchiriabila a proiectului dupa inaugurarea galeriei comerciale depasind 51.000 de metri patrati.
Proiectul va aduce numeroase noutati in ceea ce priveste piata de retail, precum primele unitati C&A, Decathlon sau Imaginarium din Romania, primul magazin New Yorker din Capitala, dar si unitati ale altor retaileri importanti care fac primul pas in vestul orasului, precum Hervis, Humanic sau Deichmann.
Daca o parte din retailerii de imbracaminte si incaltaminte au continuat sa se extinda si in proiectele comerciale finalizate in acest an, nu la fel s-a intamplat cu principalele retele de tip fast-food de pe piata - McDonald’s si KFC, care nu pot fi gasite in noile spatii comerciale.
Astfel, in zona de food-court din Grand Arena principalii chiriasi sunt Spring Time sau Broaster Chicken, in timp ce in Militari Shopping Center pot fi gasite unitati Tip Top, Spring Time, Rustic sau Swiss Grill.
O alta premiera in Capitala a fost reprezentata la inceputul acestui an de deschiderea primului cinematograf multiplex din estul orasului, in cadrul proiectului Iris Shopping Center din Titan, unde compania Starplex va opera o unitate cu zece sali.
Extinderea proiectului a adus si prezenta unor restaurante Bundetot, Sushi to go sau Swiss Grill, precum si magazine noi - Sprider sau Takko.
Unul dintre primele malluri din Capitala, Plaza Romania, a trecut printr-un proces de renovare si extindere, in urma caruia au fost deschise 30 de magazine noi in urma unei investitii de zece milioane de euro.
Plaza s-a intarit astfel cu o serie de magazine precum Cacharel, Debenhams, Pepe Jeans, Corterfield sau Kipling, tinand cont ca pana la sfarsitul anului ar putea fi deschis mallul Cotroceni Park, aflat la mai putin de doi kilometri departare, care va deveni principalul competitor al proiectului detinut de Anchor Grup.
Prima inaugurare din acest an a fost insa realizata de catre reteaua germana Kaufland, care a deschis in cartierul Rahova o unitate de 5.000 de metri patrati, intr-o zona in care principalii concurenti actuali sunt retelele de supermarketuri Billa si Mega Image, care au insa suprafete mult mai mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO