Proprietăţi

Exportul şi lucrările de renovare au majorat cu 40% vânzările olandezilor de la Den Braven în primul semestru

20.07.2010, 11:38 22

Den Braven România, subsidiara locală a grupului olandez DenBraven, a înregistrat în primul semestru o creştere a cifrei deafaceri de 40%, până la 16,3 milioane de euro, în contextul în careexporturile de spumă poliuretanică au crescut de 2,3 ori, până la6,9 milioane de euro, iar vânzările totale la export s-au majoratde peste 2,15 ori.

Strict pe piaţa locală vânzările companiei au crescut cu 7%comparativ cu perioada similară din 2009, până la 7,5 milioane deeuro, pe fondul creşterii proiectelor de renovări.

Compania a livrat circa 80% din produse pentru lucrări derenovare, având în vedere că proiectele mari de investiţii dindomeniile rezidenţial, industrial sau comercial s-au redusputernic. Astfel, proiectele de renovare au majorat cu 25% volumulvânzărilor de spume poliuretanice, principalul produs al Den BravenRomânia, faţă de intervalul ianuarie-iunie 2009.

"Faptul că se cumpără materiale de construcţii în România,într-o piaţă care traversează momente extrem de dificile, nu poatefi decât un semnal pozitiv pentru acest sector, iar rezultateleobţinute ne îndreptăţesc să credem că vom atinge creşterea de10-15% bugetată pentru acest an. O tendinţă importantă remarcată înultimele luni este preocuparea din ce în ce mai intensă a românilorde a-şi termoizola propriile locuinţe în perspectiva unei iernicare va solicita costuri energetice mai mari decât în alţi ani", adeclarat Adrian State, directorul general al Den BravenRomânia.

Vânzările totale ale Den Braven România au atins în 2009 unnivel de 30,8 milioane de euro, valoare care include şi rezultatelefilialei din Republica Moldova, în scădere cu 8% faţă de 2008, încondiţiile în care vânzările de materiale de construcţii dinRomânia s-au redus cu 30%-50%, iar compania a renunţat să livrezeunor firme care nu prezentau încrederea că pot să îşi achitefacturile la timp. Firma a deţinut, anul trecut, o cotă de peste50% din piaţa locală a spumelor poliuretanice, principalul produsal companiei, precum şi din cea a hotmeltului, izolantilorsiliconici şi acrilici. Pentru acest an, compania şi-a bugetat ocifră de afaceri de minimum 35 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO