Grupul spaniol Roca a intrat pe piaţa românească în 2006, când aachiziţionat divizia de obiecte sanitare a fabricii Cesarom dinBucureşti, însă marca Roca a fost lansată doi ani mai târziu, în2008. Compania a investit peste 25 mil. euro de la intrarea pepiaţa românească, în achiziţia fabricii, în modernizarea acesteia,precum şi în activităţile de marketing.
"România are în continuare un potenţial de creştere foarte marepentru companiile străine, fiind capabilă să ofere oportunităţiextraordinare de afaceri", consideră Francesc Recasens, managingdirector al Roca Obiecte Sanitare România. Roca are o cotă de 31%pe piaţa locală de obiecte sanitare din ceramică, potrivit unuistudiu realizat de compania de cercetare BRG Consult, citat deRoca.
"Planificăm să ne extindem oferta de produse pentru piaţalocală şi să creştem disponibilitatea colecţiilor Roca. Deasemenea, vrem să investim în dezvoltarea reţelei noastre departeneri de distribuţie, nu numai prin creştere numerică, ci şiprin realizarea unor activităţi complementare cu partenerii dejaexistenţi", afirmă Recasens. Roca este astăzi prezentă înmagazinele a 15 parteneri din toată ţara şi oferă, prin intermediula trei branduri (Roca, Laufen şi Zoom), obiecte sanitare pentrumai multe segmente de consumatori şi paliere de preţ.
În 2010, Roca Obiecte Sanitare a consemnat afaceri de 26milioane de lei ( circa 6,2 milioane de euro), revenind la nivelulînregistrat în 2007, primul an integral de activitate al companieipe piaţa locală. În 2010, compania avea în România un număr de 145de angajaţi.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels