Ştiri purificate de Philips

Corporatiştii revin la munca de la birou: „Se face transferul de la work from home la modul de muncă hibrid“

Corporatiştii revin la munca de la birou: „Se face transferul de la work from home la modul de muncă hibrid“

În clădirile de birouri Globalworth din România lucrează 210 companii. Per clădire, procentele de revenire sunt cuprinse între 10% şi 40%, în special în rândul firmelor din industrii precum banking, telecomunicaţii, IT&C şi retail.

06.08.2021, 00:00 1135

„Ne-am întors la birou de pe 7 iunie, în proporţie de 30% din fiecare echipă. Mulţi vin prin rotaţie.“

Toamna se anunţă a fi una efer­ves­centă pentru clădirile de bi­rouri din Bucureşti, unde an­ga­jaţii companiilor au început deja să revină să lucreze. Cum acum este o perioadă de con­cedii, gradul de ocu­pare rămâne încă redus – deşi considerabil mai mare faţă de vara trecută – însă proprietarii de birouri se aşteaptă ca, din toamnă, numărul corporatiştilor care revin să lucreze în clădirile lor să crească semnificativ. Cei mai mulţi se aşteaptă însă la un regim de muncă hibrid, cu an­gajaţi care vin prin rotaţie la serviciu.

„În ultimele săptă­mâni, am înregistrat creş­teri săp­tă­mânale de 4% în ocu­­parea fizică a porto­fo­­liu­lui nostru din Ro­mânia. Momentan, aceas­tă re­ve­nire se supra­pu­ne şi cu pe­rioa­da de con­cedii, însă, din discuţiile cu par­te­nerii noştri, chiriaşii celor 16 clădiri din România, se pare că în prezent şi în viitorul apro­piat, se face transferul de la work from home la modul de muncă hi­brid, pentru a ne acomoda cu toţii cât mai uşor la noua normalitate“, spun reprezen­tan­ţii Globalworth, cel mai mare proprietar de birouri din România.

Oamenii se întorc la birou, treptat, în ture, alternând munca de acasă cu zilele pe­tre­cute la birou, tendinţa fiind aceea de a creş­te prezenţa fizică, adaugă ei. În clădirile de birouri Globalworth din România lucrea­ză 210 companii. Per clădire, procentele de re­venire sunt cuprinse între 10% şi 40%, în spe­cial în rândul firmelor din industrii pre­cum banking, telecomunicaţii, IT&C şi retail.

„Dacă vara trecută clădirile erau aproape goale, acum suntem contactaţi constant de com­pa­nii care îşi anun­ţă reve­ni­rea treptată la bi­rou, cu rugă­min­tea de a pre­găti spaţiile cores­pun­zător“, mai spun reprezen­tanţii Globalworth.

În condiţiile în care an­ga­jatorii şi angajaţii au cer­ti­tu­dinea că măsurile de siguranţă împotriva îm­bolnăvirii cu COVID-19 sunt imple­men­ta­te, tot mai mulţi aleg să revină la birou. În clă­direa SkyTower, cel mai înalt imobil office din România, numărul anga­jaţilor care vin la birou cu regularitate s-a dublat faţă de vara anului trecut. Cei mai mulţi din­tre cei care revin sunt activi în domeniul ban­car, energie, arhitectură şi IT.

„În alegerea de revenire la activitatea de birou cântăresc foarte mult nevoia de con­tact social şi de colaborare directă“, spune Leo Forstner, managing director RPHI Ro­mâ­­nia, compania care deţine şi admi­nis­trea­ză SkyTower. Clădirile din portofoliul dezvoltatorului austriac Immofinanz au rămas şi ele aproape în întregime închiriate, iar acum se remarcă o întoarcere graduală a angajaţilor la birou.

„În această perioadă, majoritatea chi­riaşilor au implementat sistemul de muncă hi­brid. Cu siguranţă în clădiri sunt mai mulţi an­gajaţi comparativ cu vara trecută. Numă­rul celor care au revenit şi lucrează de la birou variază în funcţie de chiriaşi şi do­me­niul de activitate“, spun reprezentanţii Immofinanz.

Pe termen mediu şi scurt, ei se aşteaptă ca multe companii să se axeze pe sistemul de lucru hibrid, cu o zi sau două pe săptămână în care angajaţii să poată lucra remote.

„Credem că va creşte nevoia de flexibi­li­tate în ceea ce priveşte procesul de ne­go­cie­re a contractelor de închiriere, dar şi legat de utilizarea spaţiului din clădirile de birou­ri“, adaugă oficialii Immofinanz.

Relaxarea restricţiilor a adus în discuţie reîntoarcerea la birou a angajaţilor, iar 4 din 10 spun că ar prefera să revină sau să aibă un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucru de la birou, arată un sondaj realizat de BestJobs.

În acelaşi timp, aproape un sfert dintre respondenţi (24%) spun că s-au adaptat suficient de bine astfel încât să prefere lucrul de acasă sau un sistem hibrid care favorizează acest mod. Totuşi, o treime dintre angajaţi sunt încă nehotărâţi.

„Ne-am întors la birou de pe 7 iunie, în proporţie de 30% din fiecare echipă. Mare parte din procentaj a fost atins de oamenii care au vrut să vină non-stop la birou, printre care şi eu. Restul vin prin rotaţie, câte unu sau doi pe echipă, ca să completeze treimea. Purtatul măştii este obligatoriu peste tot, cu excepţia locului de fumat şi a bucătăriei“, spune Adrian, un angajat al unei companii cu sediul în zona de nord a Capitalei.

Cererea totală de spaţii de birouri din Capitală a marcat anul trecut o scădere de aproximativ 40% faţă de 2019, până la 214.000 de metri pătraţi, cel mai jos nivel din 2012, iar cererea nouă a fost de aproximativ 70.000 de metri pătraţi, potrivit companiei de consultanţă imobiliară Colliers.

 
 
AFACERI DE LA ZERO