ZF 24

Aplicaţia Munch a start-up-ului din Ungaria care vrea să combată risipa alimentară a avut peste 5.000 de descărcări în prima lună de la lansarea în România

Aplicaţia Munch a start-up-ului din Ungaria care vrea...

Autor: Ioana Niţă

24.04.2024, 14:14 112

Munch, aplicaţia mobilă dezvoltată de start-up-ul din Ungaria cu acelaşi nume care şi-a propus să combată risipa alimentară, a înregistrat în prima lună de la lansarea pe piaţa din România peste 5.000 de descărcări, aplicaţia fiind disponibilă momentan doar în Bucureşti. Utilizatorii au posibilitatea de a cumpăra produse alimentare reduse cu circa 50%-70% din 105 de locaţii ale celor 78 de parteneri actuali ai start-up-ului din Capitală. Cel mai nou parteneriat încheiat de Munch pe piaţa locală este cu Fornetti, care a înscris în aplicaţie 10 locaţii. Start-up-ul continuă să adauge noi parteneri în aplicaţie, iar în lunile viitoare va face aplicaţia disponibilă şi în alte judeţe.

„Munch este o poveste care oferă beneficii atât locaţiilor partenere, cât şi clienţilor, iar acest lucru se observă în dinamica pe care o avem: în prima lună de la lansare am crescut numărul de locaţii cu aproape 50%, iar numărul partenerilor noi care ni se alătură este şi acesta în creştere. Pregătim multe surprize plăcute clienţilor în perioada următoare”, a declarat Alexandru Ţurcanu, director de vânzări în cadrul Munch România.

Planul start-up-ului este ca până la finalul acestui an să ajungă la peste 500 de parteneri pe plan local – din Bucureşti şi alte oraşe mari din ţară, conform unor declaraţii anterioare ale reprezentanţilor Munch pentru ZF.

În prima lună de la lansare, aplicaţia Munch a salvat în jur de 380 kilograme de mâncare, susţin reprezentanţii locali ai start-up-ului.  

În topul preferinţelor clienţilor Munch se află meniurile de prânz care conţin două feluri de mâncare sau un fel principal consistent. Acestora li se adaugă deserturile (precum tortul cu bezea), pizza, sandviciurile şi cafeaua. Aproximativ 70% dintre clienţii Munch sunt femei, iar partenerul de la care se comandă cel mai des este Ciorbe şi Plăcinte - Moşilor.

Pentru a face achiziţiile în aplicaţia Munch, utilizatorii trebuie să rezerve produsele şi să le plătească online, iar apoi le pot ridica personal de la locaţia selectată.

Printre partenerii Munch se numără localuri cunoscute, precum Ibis, Ciorbe şi Plăcinte, Tort de bezea, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, Sweet by Mario, The Grill şi Hello Donuts.

„Implementarea platformei Munch în reţeaua de restaurante Ciorbe şi Plăcinte a fost un proces simplu şi eficient, care ne-a permis să facem paşi importanţi în direcţia reducerii risipei alimentare. Suntem în acest moment în topul preferinţelor clienţilor Munch, ceea ce ne bucură şi ne motivează să extindem acest parteneriat pentru a construi împreună o comunitate responsabilă”, a declarat Alexandru Mantello, specialist în administrare şi coordonare Ciorbe şi Plăcinte.

În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.

Pe plan local mai activează câteva start-up-uri care au aceeaşi misiune de a combate risipa alimentară, dintre ele cel mai cunoscut fiind bonapp.eco, care a atras peste 200.000 de utilizatori din Bucureşti şi Cluj-Napoca de la lansarea sa în noiembrie 2021, salvând 250 de tone de alimente de la aruncare. Atât bonapp.eco, cât şi Munch le oferă utilizatorilor aplicaţiilor lor posibilitatea de a cumpăra mâncare la preţuri reduse, partenerii oferind discount-uri la preparatele şi alimentele neconsumate care sunt încă în stare bună, dar al căror termen de valabilitate se apropie de final.

Start-up-ul Munch a fost fondat în 2020 de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Albert Wettstein şi Kirill Perepelica în Ungaria, iar acum este prezent şi în Cehia, Slovacia şi România.

În noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicaţia cehă Nesnězeno, fondată de Jakub Henni, şi împreună acum au peste 3.500 de parteneri şi mai mult de 2 milioane de descărcări de aplicaţii în trei ţări. Până în prezent, Munch a salvat în total peste 2,5 milioane de pachete de alimente în ţările în care este prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels