Business Internaţional

Disney: Singurul lucru despre care nu vorbim este modelul nostru de brand management

07.04.2008, 15:00 108

Parintele lui Mickey Mouse, Walt Disney, a infiintat Disney University imediat dupa ce a deschis parcul de distractii Disneyland, creand astfel prima universitate corporatista si care a ramas si pana astazi una dintre cele mai mari facilitati de training din lume. Si pentru ca cel mai bun exercitiu este formarea propriilor oameni, mai bine de 42.000 de angajati care lucreaza in lumea Disney sunt formati in cadrul acestei universitati.
Continuand viziunea si idealurile lui Walt Disney, Institutul Disney este recunoscut drept lider mondial in trainingul experiential si pentru dezvoltarea abilitatilor de conducere. Din 1986 si pana astazi, milioane de oameni de afaceri au trecut pe la Institutul Disney, oameni cu pozitii-cheie din toate industriile din intreaga lume.
Viziunea celui care a dezvoltat un imperiu care include in prezent studiouri cinematografice, 10 canale TV, 60 de posturi de radio, cotidiane, edituri, hoteluri si aeroporturi, se regasesc in programele dezvoltate de Institutul Disney. Institutul Disney foloseste un stil interactiv de training, iar programele sale pun accentul pe leadership, stabilirea unei culturi de invatare, angajarea oamenilor potriviti, pregatirea si motivarea angajatilor, dezvoltarea unei filosofii de excelenta in afaceri, dezvoltarea unui model de business care genereaza loialitate.
Exista insa si anumite limite in procesul de invatare pe care il livreaza Disney pe piata. Astfel, este foarte putin probabil ca Institutul Disney sa ofere programe de brand management sau planificare strategica. "Brandul nostru este totul. Desi un seminar pe brand management s-ar vinde probabil incredibil de bine, este pur si simplu ceva ce nu suntem dispusi sa impartasim cu altii. Avem, de asemenea, foarte multe cereri pentru programe de marketing sau strategie. Nu le vom face pentru ca nu am putea merge suficient de departe incat sa le facem sa merite", spune Valerie Oberle, vicepresedinte business development la Disney Institute.
Ce invata managerii din intreaga lume de la trainerii Disney Institute? Spre exemplu, timp de trei zile si jumatate, poti invata despre felul in care gestioneaza Disney managementul oamenilor si pana la cum sa iti pastrezi aproape clientii. Unul dintre cele mai cerute seminarii este cel de leadership creativ.
Lumea lui Walt Disney este folosita ca un model operational pentru explorarea celor mai bune modalitati de a te mentine competitiv chiar si in momente de schimbare si, poate cel mai important, pentru a arata oamenilor de business care este cea mai scurta cale de la idee la afacere.
In cadrul cursului de HR management, cursantii invata sa dezvolte planuri de evaluare a resurselor umane pe care le pot implementa mai apoi in organizatiile lor. In mod poate surprinzator, calitatea nu apare individual pe lista cursurilor oferite de Disney. In schimb, teme precum calitatea si serviciile sunt incluse in toate programele universitatii. Aproximativ 70% dintre vizitatorii parcurilor tematice ale Disney sunt clienti fideli, prin urmare calitatea serviciilor poate practic sa distruga businessul companiei. "Disney defineste calitatea prin atentia acordata detaliilor si prin depasirea asteptarilor clientilor", spune Jim Cunningham, program manager business programs la Institutul Disney.
Mai bine de 500.000 de oameni au participat la programe de training marca Disney in ultimii 10 ani. Companii ca General Motors, PricewaterhouseCoopers, McDonald's, Pfizer, Phillip Morris sau Ford si-au trimis oamenii la Institutul Disney de-a lungul timpului.
Inainte de programele de training extern, Disney se ocupa in primul rand de formarea propriilor angajati. Imediat dupa angajare, toti oamenii nou-intrati in companie participa la un program individual de training de o jumatate de zi numit "Traditiile Disney", unde invata notiunile de baza pentru ceea ce inseamna sa fii un bun angajat. Acesta este primul contact cu Universitatea Disney, care isi pune ulterior amprenta asupra carierei tututor angajatilor.
Modelul de afaceri al Disney a fost remarcat in lumea businessului in momentul in care Tom Peters a mentionat succesul companiei in bestseller-ul sau "In Search of Excellence", aparuta in 1982.
Secretul afacerii fondate de Walt Disney se sprijina, in cea mai mare masura pe angajati bine pregatiti, entuziasti si motivati.
"Dintre toate lucrurile pe care le-am facut de-a lungul vietii mele, cel mai important a fost sa-i coordonez pe cei care lucreaza impreuna cu mine", spunea Walt Disney.

Disney vine la Bucuresti
Cursurile de formare ale Disney Institute sunt sustinute de 26 de facilitatori sau traineri, formati in spiritul Disney, cu experienta in business. Experienta acestora in cadrul Disney ajunge pana la 30 de ani, toti lucrand cu clienti din companii din Top Fortune.
Doi dintre acestia - Davis Mulvey si Paul Maclelsh - vor veni la Bucuresti pe 15 aprilie cu ocazia unui eveniment de o zi, organizat de BUSINESS Magazin si Qualians, unde oameni din orice zona de business vor invata cum sa aplice aceeasi abordare inovatoare pe care a lansat-o Walt Disney in urma cu mai bine de jumatate de secol.

Afacerea Walt Disney:
Venituri de 35,5 miliarde de dolari in 2007
Grupul include ABC, Disney Channel, Touchstone Pictures, Miramax Films, Hyperion Books, parcuri tematice, 10 posturi TV, peste 60 de posturi radio
La sfarsitul lui 2006, The Walt Disney a cumparat Pixar Animation Studios pentru 7,4 miliarde de dolari (6 mld. euro). Directorul executiv al Pixar, Steve Jobs - CEO-ul Apple Computer, a ajuns astfel cel mai influent om din industria media.

Walt Disney, omul din spatele lui Mickey Mouse
Este inventatorul si cel mai mare fabricant al desenelor animate
Creatorul imperiului Disney
A infiintat Institutul de Arta din California
A primit 950 de premii si titluri onorifice
Este detinatorul a 29 de premii Oscar
In 43 de ani de cariera a produs peste 600 de filme si desene animate.
A fost nominalizat la 61 de permii Oscar si sapte premii Emmy, detinand recordul pentru cele mai multe nominalizarii la Oscar.
La moartea sa, in 1966, era unul dintre cei mai bogati oameni din Statele Unite ale Americii

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO