ZF 24

Grupul BCR a încheiat S1/2023 cu un profit net de 1,11 mld.lei, în creştere cu 6,6%, după ce venitul operaţional s-a majorat cu 16,9%, la 2,53 mld. lei

Grupul BCR a încheiat S1/2023 cu un profit net de 1,11...

Autor: Roxana Rosu

31.07.2023, 09:36 512

Grupul BCR a înregistrat în primul semestru al anului un profit net de 1,11 miliarde lei (225 milioane de euro), în creştere cu 6,6% faţă de perioada similară din 2022, pe fondul unei performanţe operaţionale îmbunatăţite, susţinută de un volum
mai mare de afaceri cu clienţii.

„La BCR, prioritizăm construirea de prosperitate prin educaţie financiară pusă în practică. Iar asta porneşte de la investiţiile pe care le facem în programe şi instrumente de planificare financiară, dar şi de la modul în care oamenii înţeleg şi aplică principiile financiare. De aceea, ne bucurăm să avem peste 140.000 de clienţi care au trecut printr-o sesiune de financial coach în unităţile BCR, dar şi peste 630.000 de oameni care au participat la cursurile Şcoala de Bani. În plus, ne-am asumat demersul de accelerare a gradului de bancarizare şi a nivelului de cunoştinţe financiare în mediul rural. Pentru că rolul nostru este să fim un coach financiar pentru România, care facilitează dezvoltarea şi siguranţa financiară la nivelul întregii populaţii.”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Profitul operaţional al grupului a crescut cu 20,6%, pâna la 1,5 miliarde lei (310 milioane de euro), în condiţiile în care venitul operaţional s-a majorat cu 16,9%, la 2,53 miliarde lei (514,2 milioane de euro).

Venitul net din dobânzi a crescut cu 30% până la 1,77 miliarde lei (358,8 milioane de euro), determinat de un volum mai mare de business împreună cu dobânzi mai mari pe piaţa monetară.

”În S1 2023, am finanţat companii care creează mai mult de 224.000 locuri de muncă. Şi am avut ocazia să discutăm cu antreprenorii despre transformarea lanţurilor industriale, investiţii în capitalul uman şi surse alternative de finanţare. Cu fiecare dintre aceste interacţiuni, am avut ocazia să facem un salt strategic spre dezvoltarea unei societăţi unde oamenii sunt mai încrezători, mai informaţi şi mai capabili să-şi atingă obiectivele financiare proprii”, a mai spus Segiu Manea.

În ceea ce priveşte creditarea, stocul de credite ipotecare standard (Casa Mea) acordate în moneda locală, cât şi stocul de credite de consum negarantate (inclusiv carduri de credit şi descoperit de cont) au crescut cu aproximativ 5% an pe an.

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice şi microîntreprinderi de 3,7 miliarde de lei în
S1 2023. Banca a acordat aproximativ 90.000 finanţări pentru persoane fizice în S1 2023..

Raportul cost-venituri s-a îmbunătăţit până la 39,7% în S1 2023, faţă de 41,5% în S1 2022

În activitatea de creditare corporate, BCR a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 5,3 miliarde de lei în S1 2023,
dintre care aproximativ 30% sunt destinate investiţiilor. Pentru sectorul IMM, stocul de finanţări a crescut cu 12%.

Portofoliul de finanţări acordate clienţilor BCR Leasing se ridică la o valoare de 3,8 miliarde de lei (770 milioane de euro), cu
o creştere de 32% a finanţărilor noi în S1 2023.

BCR Social Finance a finanţat peste 780 de microîntreprinderi şi ONG-uri, susţinând peste 2.250 de locuri de muncă.
În plus, în primele şase luni ale anului, BCR Social Finance IFN S.A. a acordat 55 de credite StudyUP pentru formare continuă prin  cursuri universitare, de masterat, doctorat sau specializare, susţinând educaţia pe tot parcursul de viaţă.

INNOVX-BCR, programul dedicat afacerilor din tehnologie, a ajuns la 171 companii accelerate, din 2.160 de aplicanţi la
program, odată cu finalizarea bootcamp-ului dedicat cohortei de STARTUPS 2023.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 2,7% în iunie 2023, în scădere faţă de 2,8% în decembrie 2022.

Creditele şi avansurile nete acordate clienţilor au crescut marginal, cu 0,4% până la 55,56 miliarde  lei (11 mld. euro) faţă de finele anului trecut, susţinute de ambele segmente retail şi corporate.

Depozitele de la clienţi au crescut cu 4,2%, până la 78 mld. lei (15 mld euro) faţă de decembrie 2022,  susţinute atât de creşterea depozitelor retail, cât şi a celor corporate.

Ecosistemul digital George a ajuns la 2,19 milioane de utilizatori (internet banking şi mobile banking), dintre care 1,74
milioane sunt utilizatori activi ai aplicaţiei mobile cu o creştere de 15,5% an pe an.

Circa 70% din totalul produselor BCR pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare şi de consum,
cont de economii, depozite, asigurări şi produse investiţionale) sunt acordate pe flux 100% digital.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO