ZF 24

Lidl mai câştigă un loc în topul importatorilor şi ajunge pe 5 în 2020. Importurile companiei sunt estimate de ZF la peste 1 mld. euro

Lidl mai câştigă un loc în topul importatorilor şi ajunge pe 5 în 2020. Importurile companiei sunt estimate de ZF la peste 1 mld. euro

Autor: Cristina Roşca

10.05.2021, 07:00 134

Discounterul german Lidl, prezent pe plan local cu o reţea de circa 300 de magazine, a urcat pe locul 5 în topul celor mai mari importatori din România, câştigând încă o poziţie. Aceasta este cea mai bună clasare a companiei de la intrarea pe piaţă, după ce în cei trei ani anteriori - 2017-2019 - nemţii au ocupat acelaşi loc şase în topul furnizat de INS.

Discounterul german a intrat pe piaţa locală oficial în 2011 când a preluat reţeaua Plus Discount. Nemţii au venit cu un model diferit pe piaţă şi anume au pariat pe mărci private, 80% din produsele de la raft purtând un brand al companiei. Mărcile private sunt produse în aceeaşi fabrică pentru mai multe pieţe, retailerul obţinând astfel un preţ mai bun.

De aceea, o bună parte din produsele de la raft sunt aduse de peste hotare, astfel că importurile companiei sunt estimate de ZF la peste 1 mld. euro anual.

Ascensiunea Lidl în top a venit în contextul în care nemţii au continuat să se extindă şi să îşi majoreze accelerat businessul până la 12 mld. lei (2,4 mld. euro) anul trecut, conform estimărilor ZF.

Un business mai mare înseamnă un volum mai mare de vânzări (mai multe produse), deci mai multe importuri. Oficialii Lidl nu au dorit să comenteze evoluţia importurilor şi nici să ofere o valoare a acestora.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO