ZF 24

Piaţa autocarelor, dominată de importuri second-hand

Piaţa autocarelor, dominată de importuri second-hand
27.06.2013, 11:34 413

Pentru fiecare autocar sau autobuz nou vândut în România, aproape alte patru sunt importate la mâna a doua, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În primele cinci luni ale acestui an s-au înmatriculat pe piaţa locală 105 autocare şi autobuze noi şi aproape 350 la mâna a doua, importate de pe alte pieţe. Cea mai bună lună pentru înmatriculările de autocare noi a fost ianuarie, când au fost înregistrate în circulaţie 60 de vehicule, adică mai bine de jumătate din volumul total din primele cinci luni.

Pe de altă parte, în martie s-a ajuns la recordul ca la un singur autocar nou înregistrat, să fie importate alte 84 la mâna a doua, iar luna trecută, la cele nouă autocare noi alte 66 să fie importate second-hand.

Importurile second-hand au loc în condiţiile în care un autocar nou cu 63 de locuri poate costa şi 250.000 de euro cum este cazul unui Mercedes-Benz Atlas 2 Euro 5, în timp ce unul second-hand din 2007 costă între 100.000 şi 150.000 de euro.

Spre exemplu, cu 154.000 de euro se poate achiziţiona un autocar Neoplan Starliner din 2007 cu 56 de locuri, 260.000 km la bord şi un motor de 480 CP Euro 3. Pentru un astfel de autocar taxa de poluare ajunge la mai puţin de 2400 de euro.  Pentru autocarul nou taxa de poluare este de circa 500 de euro.

În ceea ce priveşte vânzările de autobuze şi autocare, statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) indică faptul că în primele cinci luni s-au vândut 473 de unităţi, în creştere cu 43% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO