Românii vor cheltui în acest an pe jucării, jocuri şi console video aproximativ 760 de milioane de lei (170 de milioane de euro), în creştere cu circa zece procente comparativ cu anul anterior, potrivit datelor Euromonitor. Deşi aproape 70% din bani merg către jucăriile şi jocurile tradiţionale, jocurile video şi consolele vin puternic din urmă cu creşteri anuale de vânzări de circa 20%.
„Piaţa de jocuri şi jucării din România este încă tânără şi mai are nevoie de câţiva ani până să ajungă la maturitate, în special pe sectorul jocurilor video. În acest context, criza financiară nu a avut un efect la fel de puternic ca în cazul altor pieţe“, afirmă reprezentanţii Euromonitor.
Ei spun că cel mai dinamic segment a fost cel al jucăriilor educaţionale, semn că românii nu mai cumpără astfel de produse doar în scop recreativ. Totuşi, în topul celor mai bine vândute jucării şi jocuri tradiţionale din România pe prima poziţie se găseşte celebra păpuşă Barbie, urmată de la fel de cunoscutul joc Lego.