Auto

Seat Ibiza, concurenta spaniola cu iz de vacanta pentru o piata in scadere

Seat Ibiza, concurenta spaniola cu iz de vacanta pentru o piata in scadere

Tinta de vanzari de Seat Ibiza in Romania a fost fixata la 600 de unitati pentru 2008

26.05.2008, 00:34 72

Dar pentru ce altceva este folositor un model nou daca nu pentru revitalizarea vanzarilor? Astfel, pentru aprecierea cu 5% a vanzarilor pe plan local Seat se bazeaza inca o data pe imagine, atat prin sloganul
"Auto Emocion", cat si prin introducerea unui nou concept de design. Noua generatie a Seat Ibiza va fi lansata in Romania in a doua jumatate a lunii iunie, tinta de vanzari fiind de 600 de unitati, si urmeaza sa fie comercializata in paralel cu versiunea precedenta, strategie adoptata si in cazul Skoda Octavia.
Seat nu putea sa isi dezminta renumele de constructor al unora dintre cele mai admirate masini de productie in serie, astfel ca noul concept stilistic "Arrow Design" aduce in primul rand o remodelare a partii frontale si un plus la capitolul aparenta dinamica.
Chiar daca proportiile modelului 2008 au crescut usor, cu 10 centimetri in cazul lungimii, la 4,05 metri, aspectul este si mai atragator, cu o imagine fluida subliniata de liniile laterale oblice, ce strabat toate elementele caroseriei, incepand cu farurile si pana la capacul rezervorului de combustibil.
Cum la exterior Seat nu avea cum sa greseasca, avand in echipa de design un director care a avut in subordine echipa ce a creat Lamborghini Murcielago si Gallardo, am trecut la ergonomia habitaclului. In primul rand, pozitia soferului este mai joasa cu aproximativ 2 centimetri comparativ cu modelul precedent, iar consola centrala si instrumentele inserate sunt orientate catre postul pilotului, creand o senzatie de sportivitate sporita, cautata de clientii segmentului de automobile din clasa mica.
Partea superioara a bordului include un dispozitiv pentru preinstalarea sistemului de navigatie, iar consola centrala este echipata cu un port pentru iPod, pe langa casetofonul cu posibilitatea de instalare a unei conexiuni USB.
Impresia sportiva a bordului este completata si de volan, care prezinta o ergonomie conforma cu cea a "hot-hatch-urilor". Cu toate ca lungimea a fost marita, spatiul pasagerilor din spate a fost redus usor fata de versiunea anterioara, dar se situeaza inca la standardele clasei in care este pozitionat. Materialele folosite la interior se incadreaza intr-un nivel de calitate standard, similar cu cele folosite de majoritatea producatorilor de automobile al caror pret porneste de la 12.000 de euro, dar in unele cazuri, cum este cel al panourilor usilor, s-ar fi putut folosi un plastic cu o textura mai moale.
Pe langa imbinarea superioara a interiorului, avantajul principal al materialelor folosite pare sa fie durabilitatea, ceea ce ar putea duce si la reducerea valorii de depreciere a autovehiculului in caz de revanzare.
Noutatea versiunii 2008 a Seat Ibiza consta in utilizarea ca tren de rulare a celei mai recente platforme tehnice dezvoltate de Volkswagen, denumita "Agile Cassis", pe care va fi construit si viitorul Polo.
Progresul tehnic se face simtit inca de la demaraj, astfel ca rularea a fost mult imbunatatita, iar comportamentul de drum se apropie, in functie de sportivitate, de performantele modelelor de clasa medie. Potrivit reprezentantilor constructorului auto, imbunatatirea stabilitatii si a pozitiei de drum observate pe parcursul testului au fost realizate prin reducerea greutatii fata de versiunea anterioara cu 50 de kilograme si prin cresterea rigiditatii adusa de o noua tehnologie de prelucrare a materialelor pentru sasiu.
Pentru piata locala, potrivit importatorului Porsche Romania, vor fi disponibile din a doua jumatate a lunii iunie trei motorizari cu alimentare pe benzina, de 1,2, 1,4 si 1,6 litri, si doua diesel, de 1,4 si 1,9 litri.
Motorizarile testate, 1,9 TDI si 1,6 benzina, in cadrul lansarii internationale pe soselele din statiunea turistica Ibiza, dezvolta 109 cai putere fiecare, dieselul fiind in continuare destul de zgomotos fata de noile motoare introduse in piata de unii competitori.
Performantele dinamice nu sunt afectate de acest minus, binecunoscutul diesel de 1,9 litri prestand la fel de bine ca si in cazul celorlalte modele ale grupului VW pe care le echipeaza.
Preturile pentru piata autohtona pornesc de la aproape 12.000 de euro cu TVA inclusa, pentru versiunea de baza, si urca pana la aproximativ 16.000 de euro pentru varful de gama.
Importatorul local a anuntat si preturile pentru viitoarele versiuni sportive ale modelului, astfel ca modelul Ibiza Cupra va fi disponibil pentru 23.418 euro cu TVA inclusa, iar modelul FR pentru aproape 20.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO