ZF 24

Simulările de business sunt unul dintre instrumentele-cheie pentru îmbunătăţirea aptitudinilor de management ale cursanţilor de la programul de Executive MBA

Simulările de business sunt unul dintre...

Autor: Adelina Mihai

31.05.2015, 12:38 101
Profesorii Sheb True şi Alison M. Keefe de la Kennesaw State University din SUA, universitate care oferă în parteneriat cu şcoala locală de afaceri ASEBUSS un program de Executive MBA, afirmă că în programele de educaţie managerială sunt tot mai căutate simulările de business:  „Printre beneficiile aduse studenţilor de simulările de business se află dezvoltarea abilităţilor de luare a deciziilor de afaceri, de dezvoltare a strategiei, analize de piaţă şi de competitivitate, leadership, muncă de echipă, munca într-un mediu online/virtual şi într-un context cultural diferit“, spune profesorul de marketing Sheb True.
 
Reporter: Când şi de ce aţi decis să introduceţi simulări de afaceri în cadrul programului de EMBA?
 
Sheb True: Folosim simulări de afaceri în cadrul programului de EMBA de zece ani. Simulările de afaceri le oferă studenţilor oportu­nitatea de a-şi folosi abilităţile strate­gice şi analitice pentru a lua decizii de business care vor da rezultate pe baza algoritmilor care stimulează activi­tatea pieţelor. Aceste simulări le permit studenţilor să aplice o serie de strategii diferite într-o perioa­dă scurtă de timp astfel încât să vadă ce strategie funcţionează mai bine.
 
Vă rog să descrieţi pe scurt ce presupune o simulare de business.
 
Simularea acoperă o industrie complexă cu şase companii care concurează pentru cinci categorii diferite de consumatori. Echipele reprezentând fiecare companie trebuie să ia decizii care acoperă domenii precum cel financiar, cercetare-dezvoltare, producţie, mar­ke­ting şi resurse umane. Modul în care evoluează piaţa (de exemplu, dacă există creştere economică) este controlat de profesor. Simularea ia în calcul o perioadă de opt ani, în care echipele trebuie să creeze şi să ges­tioneze o strategie şi să câştige venituri care să le susţină această strategie. Performanţa le este măsurată  apoi prin indicatori precum profit, cotă de piaţă, vânzări, ROI (return on investment - rentabilitatea investiţiei), ROS (return on sales - rentabilitatea vânzărilor), ROA (return on assets – rentabilitatea economică), satisfacţia clientului şi cotaţia la bursă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO