ZF Live

ZF Live. Doina Vîlceanu, director de marketing în cadrul ContentSpeed: Piaţa naţională de e-commerce a avut o creştere de 10-12% în 2022, până la 6,2 mld. euro. Anul acesta ne aşteptăm la o creştere similară, şi e posibil ca e-commerce-ul să ajungă la 6,4 mld. euro

Autor: Alexandra Cepăreanu

07.09.2023, 17:15 133

„În prezent, vânzările offline reprezintă spre 90% din total vânzări în majoritatea companiilor de retail. Cred că în momentul în care va fi suficientă ofertă pentru consumatorul final, dar şi motivare de a cumpăra din online, atunci o să reuşim să creştem acest grad ca în celelalte ţări, unde vorbim despre 40-50% comerţ digital din total vânzări.“

Piaţa românească de e-com­merce a crescut cu peste 10% pe parcursul anului 2022 şi a ajuns la o valoare de aproximativ 6,2 miliarde de euro la finalul anului trecut, înre­gis­trând totuşi o scădere a ritmului de creştere faţă de perioada pandemiei - când comerţul s-a mutat în mediul digital, iar aproape toţi jucătorii din retail au început să îşi deschidă canale de vânzare online şi să îşi facă apariţia în acest mediu pentru a-şi putea continua activităţile.

„În ultimii 10-15 ani România a fost în topul creşterii la nivel euro­pean în ceea ce priveşte piaţa de e-com­merce. Din cauza situaţiei econo­mice, a războiului şi celorlalte con­texte difi­cile, într-adevăr, creşterea pieţei a scă­zut la o singură cifră. Astfel, anul tre­cut am avut o creştere de 10-12% şi am ajuns la o valoare de piaţă de 6,2 mi­liarde de euro în comerţ electronic. A­nul acesta ne aşteptăm la o creştere si­milară din punctul de vedere al venitu­ri­lor totale, însă, mai degrabă pe fon­dul creşterii preţurilor, al inflaţiei, de­cât în urma creşterii volumului de tran­zacţii. Estimăm că anul acesta e posibil ca pia­ţa să ajungă la o valoare de 6,4 mi­liarde de euro, pe fondul in­flaţiei şi a intrării unor noi verticale mai potrivite pentru această perioa­dă“, a spus în cadrul emisiunii de busi­ness ZF Live Doina Vîlceanu, director de marke­ting în cadrul ContentSpeed, compa­nie specializată în furnizarea de soluţii software pentru industria de comerţ electronic, al cărei pachet majoritar de acţiuni a fost preluat în 2021 de grupul polonez Asseco prin divizia sa de soluţii de plăţi Payten.

 

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro