ZF Transilvania

7 companii se bat pentru linia de tramvai din Cluj, investiţie de peste 38 mil. euro

Autor: Laurentiu Cotu

03.03.2011, 16:50 85

Proiectul de modernizare a liniei de tramvai din Cluj-Napoca, învaloare totală de 163 mil. lei (38,8 mil. euro), a atras interesula şapte companii de construcţii, care au depus oferte pe portarulelectronic de achiziţii publice, SEAP.

Lista ofertanţilor cuprinde companiile Alpine România, filialalocală a grupului de construcţii Alpine, Balzola Construcţii,Societatea de Semnalizări şi Automatizări Feroviare ISAF dinBucureşti, compania Mari Vila, Martini Rose România, Societatea deConstrucţii în Transporturi Bucureşti şi Swietelski BaugesellschaftmbH.

Companiile participante la această licitaţie au trebuit săîndeplinească mai multe cerinţe, printre care realizarea în ultimii5 ani a trei contracte de execuţie a unor lucrări similare celorcuprinse în caietul de sarcini (respectiv execuţie linie detramvai, cu valoarea cumulată de cel puţin 100 mil. lei, fără TVA)şi cifră de afaceri medie pentru anii 2007, 2008, 2009 de minim 100mil. lei.

Ieri (nr. curent) a avut loc deschiderea ofertelor depuse peSEAP, cele şapte oferte aflându-se în prezent în evaluare. Companiacâştigătoare va realiza lucrări de construcţii complete sauparţiale, lucrări publice, precum şi construcţii de linii detramvai pe tronsoanele Mănăştur-Piaţa Gării, respectiv PiaţaGării-Bd. Muncii.

Lucrările pentru primul tronson, Mănăştur-Piaţa Gării, se ridicăla 76,8 mil. lei (circa 18 mil. euro), din care suma nerambursabilăeste de 55,1 mil. lei (13,1 mil. euro) şi prevăd modernizarea a11,4 km de cale de tramvai simplă, 630 mp suprafaţă carosabilărefăcută, 10.732 mp strat uzură refăcut, 12 peroane pentru refugiuşi 3.200 mp de spaţiu verde amenajat.


Costul lucrărilor pentru cel de-al doilea tronson, Piaţa Gării-Bd.Muncii, este de 86,2 mil. lei (circa 20 mil. euro), din carefondurile nerambursabile ajung la 65,5 mil. lei (15,5 mil. euro).Lucrările pentru acest tronson prevăd modernizarea a 14,1 km decale simplă de tramvai, 1.420 mp de suprafaţă carosabilă refăcută,370 mp de sistem rutier integral refăcut, 15.547 mp strat uzurărefăcut, 7.774 ml drenuri, 402 mp spaţiu verde, 3 rampe deacces.

Potrivit reprezentanţilor primăriei Cluj-Napoca, cei care auiniţiat proiectul de modernizare a liniei de tramvai, lucrările pecele două tronsoane vor începe concomitent, iar durata de execuţiea acestora este de 46 de luni.

La finalul anului trecut, Primăria Cluj-Napoca a contractat uncredit de 300 mil. lei (circa 71 mil. euro) de la CEC Bank pe operioadă de 30 de ani, pentru deconturi la investiţiileplanificate, sau în curs de derulare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO