ZF Transilvania

Borodi, Brinel: In 2009 incercam sa ne mentinem la nivelul de anul trecut

Borodi, Brinel: In 2009 incercam sa ne mentinem la nivelul de anul trecut

Marcel Borodi, presedinte Brinel: Piata in general cunoaste o contractie majora, care isi spune cuvantul si asupra achizitiilor in IT. Beneficiarii nostri se concentreaza in zona reducerii costurilor, cresterii adaptabilitatii in piata, precum si a cresterii eficientei operationale.

19.05.2009, 20:12 20

Conducerea grupului clujean de companii IT Brinel, cu activitati in asamblarea si distributia de PC-uri, dezvoltarea de soft si furnizarea de solutii IT, estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 28 mil. euro, rezultat similar cu cel realizat in 2008.

„Vom incerca sa mentinem in acest an cifra de afaceri realizata in anul precedent, dar suntem pregatiti si pentru o contractie a veniturilor realizate, in functie de evolutia nevoilor si a pietei. Criza economica actuala pune presiune imensa pe companiile romanesti, nevoite sa-si eficientizeze suplimentar procesele operationale, sa reduca la maxim costurile si sa se impuna pe o piata concurentiala tot mai puternica si mai dinamica’’, a declarat pentru ZF Transilvania Marcel Borodi, presedintele Brinel.
Potrivit reprezentantilor Brinel, in perioada de criza sistemele si retelele IT din cadrul companiilor devin elemente fundamentale ce pot stabiliza si consolida evolutia acestora, constituind in acelasi timp o investitie pe termen lung, ce le va permite sa actioneze prompt si eficient in piata, odata incheiata perioada mai putin favorabila.
 
Recesiunea afecteaza achizitiile in IT
„Piata in general cunoaste o contractie majora, care isi spune cuvantul si asupra achizitiilor in IT. Nevoile principale identificate in randul beneficiarilor nostri se concentreaza in zona reducerii costurilor, cresterii adaptabilitatii in piata, precum si a cresterii eficientei operationale’’, a spus Marcel Borodi. Reprezentantii Brinel estimau anul trecut ca segmentul serviciilor IT din Romania va creste in 2008 cu 19% fata de anul 2007, piata romaneasca de IT fiind estimata la aproximativ 1 miliard de euro.
„Nu suntem speriati de criza, pentru ca, pana la urma - cu mici exceptii - traversam crize de 20 de ani. O percepem altfel si fiindca vine dupa o supraincalzire a pietei. Avem, totusi, oportunitatea sa ne reglam mecanismele de business si sa cladim fundatia pentru relansarea cresterii. IT-ul, prin solutiile sale, e un motor al cresterii si un reductor al costurilor. Managerii experimentati stiu ca acum pot face investitii in IT cu o rapida recuperare a investitiei", spune Borodi.
Recent, Brinel in parteneriat cu HP si Microsoft au lansat pe piata cinci tipuri de solutii hardware si software. Aplicatia „Comunicatii Unificate" permite utilizatorilor sa comunice in timp real prin VoIP, conferinte video sau web, mesagerie instant si alte dispozitive. Solutia „Administrarea computerelor in retea" asigura centralizarea de la distanta a tuturor calculatoarelor si echipamentelor dintr-o retea. „Administrarea serverelor" este o aplicatie pentru monitorizarea serverelor si a serviciilor concepute pe tehnologii Microsoft prin care se pot optimiza operatiunile IT si automatiza activitatile de rutina. „Protectia datelor" este o aplicatie care asigura automatizarea proceselor de salvare, pastrare si restaurare a datelor importante generate de afacerea dumneavoastra. Solutia software „Virtualizare" permite virtualizarea elementelor unei infrastructuri IT pentru realizarea cerintelor de protectie, securitate, administrare, disponibilitate si automatizarea operatiunilor.
 
IT-ul este atu-ul Romaniei pe piata europeana
„In afara de infrastructura fizica necesara in tara noastra, IT‐ul ar putea fi atu-ul Romaniei pe piata europeana, insa lipsa resurselor financiare face ca piata sa demareze mai lent. In 2008 am crescut numarul de angajati Brinel si ne‐am intarit colaborarea cu partenerii nostrii HP, Microsoft, Cisco, IBM, Oracle, Intel, Citrix, dar si alte companii. La inceputul acestui an, am devenit Frontline Partner pentru HP si Microsoft si credem ca astfel vom gasi tehnologii mai eficiente prin care sa crestem propriul business’’, a spus Marcel Borodi.
Grupul Brinel numara in momentul de fata peste 500 de clienti activi si un numar de 150 de angajati.
Printre clientii Brinel se afla companiile MOL, Ursus, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Lek, Terapia Ranbaxy, Aviva, UPC, GSK. Brinel desfasoara activitati in cadrul sediului central din Cluj-Napoca si al birourilor din Bucuresti, Timisoara, Sibiu si Oradea, detinand in 2008 o retea de 40 de parteneri la nivel national.
 
Recrutarea de personal este o prioritate
„Intentiile noastre de recrutare pentru acest an vizeaza exclusiv echipa comerciala si echipa tehnica, software si hardware. Estimam un procent de crestere a angajatiilor cu 10% pentru aceste doua echipe’’, a declarat presedintele Brinel.
Anul trecut, conducerea Brinel a anuntat investitii de 2 mil. euro in vederea consolidarii pozitiei companiilor membre ale grupului Brinel pe piata de IT, dar si pentru achizitionarea unor companii de servicii si software in domeniul aplicatiilor si infrastructurii hardware.
„Un business care are sistemele informationale bine integrate pare ca merge de la sine si nu are nevoie de IT in prim plan, dar la un business unde IT‐ul nu este prezent in procesul de decizie si in operatiuni, poti derapa iremediabil in contextul actual al pietei. Suntem increzatori in perspectivele de viitor si in capacitatea de a contribui prin solutiile Brinel la sustenabilitatea business‐urilor clientilor nostri’’, a spus Borodi.
Potrivit reprezentantilor Brinel, in momentul de fata nevoia de comunicare si de conexiune online este tot mai des evidentiata. Se inregistreaza o mai mare penetrare a utilizarii internetului, ceea ce inseamna si o cerere mai mare de solutii IT.
„Estimam ca oportunitatile de crestere se vor concentra in zona solutiilor dedicate eficientizarii proceselor de business si de reducere a costurilor. IT‐ul ramane o componenta importanta a succesului in business. Intentia conducerii Brinel este de constanta in relatia cu clientii, stabilitate, dezvoltarea de noi proiecte si investitia in resursele umane", a afirmat Marcel Borodi.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO