ZF Transilvania

Eurial Invest: Dealerii auto trebuie sa se orienteze spre serviciile post-vanzare

04.12.2008, 19:11 100

Eurial Invest, dealerul local al marcii Peugeot, a comercializat in primele noua luni din acest an un numar total de 620 de unitati Peugeot, ceea ce reprezinta o scadere a autoturismelor livrate de peste 20% fata de perioada similara din 2007, cand compania clujeana a vandut un numar de 747 de autoturisme. Dealerul clujean a incheiat exercitiul financiar 2006-2007 cu o cifra de afaceri de peste 14,5 mil. euro,

"Anul trecut, Eurial Invest a livrat un numar total de 950 de unitati Peugeot, iar pentru acest an dorim sa inregistram un volum de vanzari apropiat de cel obtinut anul trecut. Evolutia vanzarilor in acest an a fost influentata de diversi factori neprevazuti, precum cresterea pretului la combustibil si la materiile prime, demararea cu intarziere a programului de innoire a parcului auto, introducerea noii taxe de poluare, dar si presiunea crizei economice", a declarat pentru ZF Transilvania Mircea Dezmirean, director de vanzari in cadrul companiei Eurial Invest. Potrivit reprezentantului companiei clujene, in prezent piata auto, atat cea locala, cat si cea europeana, se confrunta cu semnale clare de stagnare a industriei de profil.
"Trecem printr-o perioada in care dealerii auto trebuie sa dea importanta sporita imbunatatirii calitatii serviciilor oferite clientilor, mai ales cele post-vanzare, in conditiile in care creste interesul oamenilor pentru segmentul de vanzari second hand si cel de buy-back", spune Mircea Dezmirean. Factorii care ar putea influenta pozitiv evolutia pietei auto sunt, potrivit conducerii Eurial Invest, lansarea unor noi modele de autoturisme si cresterea investitiilor in infrastructura. 
"La inceputul acestui an am reusit relocarea showroom-ului de la Alba Iulia intr-o noua locatie in incinta Alba Mall si intentionam ca in perioada urmatoare de timp sa deschidem un showroom in judetul Salaj. Tot in categoria investitii am luat in calcul deschiderea in viitorul apropiat a unui service auto alaturi de showroom-ul din Alba Iulia", a afirmat Mircea Dezmirean.
Din totalul celor 620 de unitati comercializate in acest an, cele mai bine vandute modele au fost Peugeot 206, model comercializat in 209 unitati, Peugeot 207 in 114 unitati, modelul Peugeot Boxer in 73 de unitati, Peugeot 308 in 72 de unitati, iar modelul Peugeot 107 in 33 de unitati.
Potrivit oficialilor Eurial Invest, din totalul celor 936 de unitati comercializate anul trecut, cele mai bine vandute masini au fost pe segmentul de autoturisme Peugeot 206, livrat in 213 unitati, urmat de Peugeot 207 comercializat in 194 de unitati, Peugeot 307 livrat in 121 de unitati, Peugeot 407 comercializat in 83 de unitati, Peugeot 107 vandut in 82 de unitati si Peugeot 308 comercializat in 11 unitati.
Pe segmentul de utilitare, cele mai bine vandute modele sunt Peugeot Boxer, livrat in 118 unitati, urmat de modelul Peugeot Partner Combi, comercializat in 83 de unitati si modelul Peugeot Partner Furgon, livrat in 31 de unitati.
Marca Peugeot este prezenta in Romania din 1991, prin intermediul grupului Eurial. Grupul Eurial Invest este alcatuit din sase concesiuni construite dupa conceptul Blue-Box localizate astfel: trei in Bucuresti si cate una in orasele Pitesti, Ploiesti si Cluj-Napoca, precum si trei showroom-uri, doua in Bucuresti si unul in Alba Iulia. La nivel national, reteaua Peugeot din Romania este formata din importatorul autorizat Peugeot cu sediul in Bucuresti si din cei 21 de distribuitori ce acopera 42 de orase.
La nivel european, vanzarile Peugeot au scazut in primele opt luni cu 5,3%, la un volum de 724.812 de unitati, potrivit statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), in conditiile in care piata auto a inregistrat o scadere de aproape 4%, la 10,4 milioane de autoturisme. n Romania, vanzarile Peugeot au scazut cu aproape 20%, la un volum de 7.891 de autoturisme.
Pe piata locala, importul marcii Peugeot este asigurat de compania Trust Motors, controlata de omul de afaceri Gheorghe Dolofan. Anul trecut, cifra de afaceri a Trust Motors s-a ridicat la 230 mil. euro, nivel similar cu cel de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO