ZF Transilvania

Mircea Cioata, Transart: „Paharul ce continea cresterea economica incepe sa se goleasca”

Mircea Cioata, Transart: „Paharul ce continea cresterea economica incepe sa se goleasca”

Mircea Cioata, consultant marketing Transart: Simtim si noi recesiunea economica, iar datele de care dispunem ne arata ca segmentul în care ne pozitionam si noi ca business urmeaza o panta descendenta.

09.02.2009, 18:00 269

Compania Transart din Cluj-Napoca, furnizor de solutii software pentru piata de afaceri, a încheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 3,2 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu 14,2% fata de anul precedent.
„Este un rezultat sub estimarile noastre date la începutul anului trecut, dar totusi în conformitate cu revizuirea facuta la jumatatea anului 2008. Desi abordam cu încredere noul an, tinand cont de experienta din 2008 precum si de evolutia mediului de afaceri din ultima perioada, credem ca este mai precaut sa nu facem publice în acest moment estimari legate de evolutia afacerilor Transart pentru acest an’’, a declarat pentru ZF Transilvania Mircea Cioata, consultant marketing Transart.
Reprezentantii companiei prognozau la începutul anului trecut vanzari totale pentru 2008 de 3,8 mil. euro. In 2007, firma clujeana a obtinut vanzari totale de peste 2,8 mil. euro, in crestere cu 55% fata de anul precedent.
„In contextul economic destul de incert care marcheaza acest început de an, ne propunem ca principale, obiective pentru perioada urmatoare de timp sa fie cresterea eficientei echipelor existente, precum si cresterea calitatii produselor si serviciilor oferite propriilor clienti. Vom mentine echipele existente la nivelul actual de aproximativ 110 persoane’’, spune Mircea Cioata.
Produsele Transart includ sistemul de tip ERP (Enterprise Resource Planning) B-ORG pentru firme medii, Neomanager, sistem integrat pentru managementul IMM-urilor, HERMES, aplicatie pentru automatizarea fortei de vanzare si merchandising, HERMES Logistic WMS, sistem pentru managementul activitatii dintr-un depozit.
„Credem ca orice companie care ofera produse si servicii firmelor din Romania a început sa resimta efectele crizei financiare, fie direct, fie indirect, ca recul de la un client direct afectat. Cu alte cuvinte, într-o masura mai mica resimtim si noi recesiunea economica, iar datele de care dispunem în prezent ne arata ca segmentul în care ne pozitionam si noi ca business urmeaza o panta descendenta, în care paharul ce continea cresterea economica continua sa se goleasca’’, a afirmat Mircea Cioata.
„Noi privim anul 2009 ca pe o provocare, ca pe un test menit sa ne valideze faptul ca produsele, serviciile si structura organizationala a companiei noastre au ajuns la un nivel de maturitate care sa ne permita ca, alaturi de propriii clienti sa traversam si perioade care se anunta mai putin faste. Ne asteapta o perioada grea, care va genera un proces de selectie naturala în randul companiilor care deruleaza afaceri în Romania’’, a declarat Mircea Cioata.
 Compania Transart detine peste 4.000 de clienti, dintre care 20 de companii multinationale si peste 600 de companii medii si mari care activeaza pe piata de distributie. Transart desfasoara activitati in cadrul punctelor de lucru din Cluj-Napoca si prin intermediul filialelor din Timisoara, Bucuresti, Iasi si Miercurea-Ciuc.
„Ne asteptam ca în perioade de criza sa creasca numarul companiilor care, avand viziunea dezvoltarii afacerii pe termen mediu sau lung, sa-si puna problema îmbunatatirii proceselor esentiale pentru business-ul lor, respectiv activitatile de vanzari, logistica, control operatiuni, si sa apeleze la produsele si serviciile noastre’’, spune Mircea Cioata.
Printre clientii Transart din domeniul distributiei se numara companiile Unilever South-Central Europe, InBev/Interbrew, Kraft Foods Romania, Philip Morris Romania, Heineken Romania, Walmark Romania, Germanos, Arctic, Henkel & TDG Romania, Friesland Foods Romania.
Compania clujeana colaboreaza si cu firmele Prodvinalco, Napolact, C&S Distribution, Eximtur, Star Lubricants, Salice, Electric Grup, Playersroom, Mobexpert, Electroglobal, Wooden Technic Cluj-Napoca, Resco, Archimina din Arad, ETA2U, Veradi Trade din Timisoara, Mogyi Romania, Antrax Distribution, Secret Distribution, Prosoft, Seda Invest, Tehno Pro, Prober, Balkan Cosmetics, Kara Distribution, Royal Computers, ALINE Distribution, Rompolykem.
„Am demarat anul trecut o investitie de aproximativ 1 milion de euro pentru constructia unui sediu administrativ în Cluj-Napoca, pe care estimam sa o finalizam pana în vara acestui an. Pana în momentul de fata putem spune ca am finalizat peste jumatate din proiectul investitional’’, a spus Mircea Cioata.
Conducerea companiei clujene intentioneaza ca odata cu finalizarea în vara a noului sediu cu o suprafata de aproximativ 2.000 de metri patrati, sa transfere activitatile punctelor de lucru din Cluj în aceasta cladire.
„Preconizez ca recesiunea economica va dura pana cel mai devreme anul viitor si va mai trece ceva timp pana cand firmele de IT locale vor înregistra din nou cresteri anuale similare celor înregistrate în 2007’’, spune Mircea Cioata.
Compania Transart a fost infiintata in anul 1997, cu principal obiect de activitate furnizarea de solutii software pentru piata de afaceri. Din 2005, Transart este Microsoft Gold Certified Partner, iar din 2007 compania a devenit partener ISV (Independent Software Vendor) al Motorola Enterprise Mobility Division in Romania.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO