ZF Transilvania

Oricat ar fi de mare, oriunde ar trebui sa ajunga, exista cineva care sa puna o afacere roti

12.05.2005, 18:52 154

Containere uriase, silozuri de mari dimensiuni, transporturi speciale sau suprastructuri pentru transportul produselor chimice ori alimentare, toate presupun un efort logistic pe care firmele nu si-l pot asuma in totalitate. In ultimii ani piata transporturilor grele a devenit tot mai atractiva pentru investitorii straini sau locali.

Piata transportatorilor beneficiaza de cresterile inregistrate mai ales in domeniul constructiilor, in exploatarile forestiere si chiar in salubrizare. Continua dezvoltare a firmele care furnizeaza utilaje pentru transportul unor materiale de mari dimensiuni inseamna investitii atat in dezvoltarea portofoliului de produse, cat si in asigurarea distributiei la nivel national. Pe de alta parte transportatorii de marfuri au parte de o scadere a veniturilor mai ales pentru ca se asteapta aplicarea reglementarilor cu privire la noile motoare cu euro patru si cinci, asteptare care intarzie investitiile intr-o eventuala dezvoltare a parcului auto.



O afacere "beton"

Numai in primele trei luni ale anului compania italiana O.ME.P.S. a vandut in Romania 13 cisterne si conducerea estimeaza un plan de vanzari care sa depaseasca 30 de silozuri. Printre clientii firmei se numara SPM Gaz, transportator de ciment pentru Lafarge, EVW Holding. "Momentan suntem in tratative cu cateva firme mari din industria cimentului" mai declara Liviu Barleanu. Compania italiana a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri de peste 23 de milioane de euro, iar pentru acest an estimeaza o crestere de aproximativ 30%. Unicul proprietar al firmei italiene este Vicenzo Monzio, iar in reprezentanta din Romania, Monzio detine 70%.

Italienii vor investi anul acesta aproximativ 500.000 de euro in constructia in Bucuresti a unui service pentru cisternele de pulberi. "Punctul de lucru va fi specializat in sudura in aluminiu si va oferi service pentru toate tipurile de silozuri, nu doar pentru cele fabricate de noi. Partea italiana ofera acest gen de servicii de cativa ani asigurand reparatii pentru aproximativ 3.000 de cisterne in toata Italia" a declarat pentru ZF Transilvania, Liviu Barleanu, director general O.ME.PS. Romania.

Compania italiana a deschis in 2004 o reprezentanta in Romania si intentioneaza ca in 2006 sa investeasca peste 3 milioane de euro in constructia unei linii de productie in Transilvania. "Momentan facem un sondaj al pietei din Romania si daca anul acesta vom obtine o cota de piata care sa ne multumesca in ianuarie 2006 vom demara investitia" a mai declarat Liviu Barleanu. Conducerea O.ME.PS. Romania estimeaza ca prin acest proiect partea italiana va delega partea romana sa se ocupe de tot ceea ce inseamna productie, distributie si vanzari pentru Europa de Est.

Planurile de viitor ale O.ME.PS Romania includ si crearea unei retele de vanzari la nivel national. "Nu ne-am hotarat deocamdata daca vom investi intr-o retea proprie de agenti, in puncte de lucru si logistica necesara sau vom incheia un contract de parteneriat cu o firma care se ocupa cu distributie de cisterne la nivel natinal" a precizat Barleanu.



Investitie intr-un sediu nou

Conducerea firmei Autoconstruct, intermediara in comertul cu masini, nave, avioane si echipamente industriale, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro, in crestere cu 100% fata de 2004. "Cresterea prognozata se afla in stransa legatura cu deschiderea noilor puncte de lucru in Cluj, Timisoara si Bacau, cat si cu faptul ca ne dezvoltam permanent portofoliul de produse. Momentan suntem in discutii cu cateva firme pentru a ne dezvolta in domeniul vehiculelor pentru constructii, transport forestier si salubritate", a mai declarat Viorel Rusu. Potrivit conducerii vanzarile pe zona Transilvania reprezinta aproximativ 30% din cifra de afaceri a companiei. Compania va finaliza luna aceasta construirea unui centru de vanzari si service in Bucuresti, investitie ce se cifreaza la aproximativ 0,7milioane de euro. "Lucrarile au fost demarate in octombrie 2004, iar suprafata construita este de 1.000 mp. In acest spatiu vom asigura service atat pentru utilajele vandute prin intermediul nostru, cat si pentru cei care nu cumpara de la noi", a declarat pentru ZF Transilvania, Viorel Rusu, director general Autoconstruct.

Firma Autoconstruct este reprezentant general in Romania pentru F.X.Meiller GmbH&Co KG - Germania, producatoare de suprastructuri si semiremorci basculabile, pentru Faymonville AG - Belgia, producatoare de semiremorci pentru transporturi agabaritice, Emi Tecno Due - Italia, producatoare de suprastructuri de salubrizare si pentru Stokota NV, Belgia, producatoare de suprastructuri pentru transportul produselor chimice, alimentare, gaz lichefiat, ciment si bitum.

In primul trimestru al anului, potrivit conducerii, vanzarile la produsele Meiller se cifreaza la aproximativ 2,5 milioane de euro (peste 120 de produse), reprezentand 68% din vanzari. "Pentru Meiller, Romania este a doua piata de de export din Europa, dupa Spania. In 2004, valoarea totala a produselor Meiller comercializate a atins valoarea de 7 milioane de euro. Pe acest segment estimam o cota de piata de peste 35%", a mai spus Rusu. La produsele din gama Foymonville conducerea companiei estimeaza ca acopera aproximativ 50% din piata romaneasca. Printre clientii companiei se numara Volvo Romania, Automobile Bavaria, Transbitum, Salprest Alba, Macon si Bogart.

Firma bucuresteana este reprezentant Stokota NV incepand cu luna martie a acestui an si pana in acest moment s-au inregistrat comenzi in valoare de 0,45 milione de euro, ceea ce reprezinta aproximativ 14% din vanzari. Pe langa cele patru marci europene pentru care Autoconstruct este reprezentant general, compania a mai dezvoltat parteneriate si cu Doll Fahrzeugbau GmbH, Remmel GmbH, Bus Trucks, Kempf Fahrzeugbau GmbH sau cu Horst Renz GmbH. Potrivit conducerii principalii competitori sunt companiile germane Schmitz, Langendorf si Faun, precum si compania austriaca Schwarzmuller.

Compania Autoconstruct a fost infiintata in 2003 si are un singur actionar, omul de afaceri Viorel Rusu. Momentan firma are 20 de angajati si puncte de lucru in patru locatii.



Kogel si pe piata din Romania

Producatorul german de semiremorci Kogel Fahrzeugwerke Gmbh a intrat de anul acesta si pe piata transportatorilor din Romania. Compania germana este prezenta in majoritatea tarilor europene, insa doar la Cluj are o reprezentanta. "Peste tot in Europa, Kogel are dealeri autorizati, insa in Romania au hotarat sa deschida o firma, Kogel Srl, la care sunt actionari unici. Momentan principala noastra activitate este aceea de a gasi clienti, de facturare ocupandu-se compania germana. Pentru clientii nostri romani avem insa in vedere si partea de after-sales. In acest sens colaboram cu doua service-uri autorizate din Bucuresti si cu unul din Cluj" a declarat Razvan Pardanschi, director general Kogel Srl. Portofoliul de produse al companiei germane cuprinde trei tipuri de semiremorci. Pana in prezent in Romania s-au vandut 20 de bucati, toate facand parte din sortimentul de semiremorci cu prelata. "Estimam ca anul acesta vom vinde in jur de 200 de semiremorci cu prelata. Intentinam de asemenea sa demaram o campanie publicitara prin care sa promovam remorcile frigorifice, care nu sunt foarte cunoscute pe piata din Romania" a mai declarat Pardanschi. In conditiile in care partea romana isi va indeplini target-ul Kogel Fahrzeugwerke Gmbh va incasa din Romania aproximativ 4,5 milioane de euro anul acesta.



Investitii in demararea retelei de vanzari

Planurile pe 2005 ale firmei clujene includ printre altele si demararea unei retele de agenti de vanzari, iar primele orase vizate sunt Arad si Bucuresti. "Pe viitor intentinam sa acoperim toata tara, dar anul acesta ne vom limita doar la doua orase. Am optat pentru Bucuresti deoarece suntem singura reprezentanta a unei firme cu un asemenea domeniu de activitate, care nu isi are sediul in capitala" precizeaza Razvan Pardanschi.

In 2004 compania germana a vandut aproximativ 6.000 de semiremorci, iar pentru 2005 conducerea a fixat un target de 8.000 de bucati. Pe segmentul de remorci frigorifice compania Chereau, parte integranta a grupului Kogel, estimeaza o cota de piata de peste 50% pentru Franta.

In 2003 firma germana detinea patru fabrici, dar se afla in situatia de insolvabilitate. In aceste conditii grupul german de investitii SMB cumpara pachetul majoritar de actiuni de la Kogel si in 2004 vand 3 dintre fabricile companiei. Pentru a largi gama de produse noii proprietari achizitioneaza compania Chereau din Franta al carei obiect de activitate este productia de semiremorci frigorifice.

transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO