ZF Transilvania

Piata Statelor Unite ale Americii asteapta produsele romanesti

07.05.2004, 00:00 51



Un american a semnat deja 5 contracte cu firme din Transilvania care activeaza in domeniul productiei de sticla, portelan sau bauturi alcolice pentru a fi reprezentate la targurile internationale din Dallas, Chicago, Atlanta, New York, Los Angeles.



"Reteaua de cumparatori din SUA este interesata de produsele romanesti, dar si de cele din Rusia, Turcia sau Grecia. Multe dintre produsele pe care le importa SUA sunt de calitate indoielnica. Americanii s-au saturat de produsele fabricate in masa, in China sau Taiwan si pun accentul pe traditia mestesugurilor din Balcani", a declarat Douglas Grandon reprezentantul celor mai mari organizatori de targuri din SUA. Peste o saptamana, vicepresedintele Grandon Ltd., va prezenta in cadrul primului targ cu participare romaneasca organizat la New York, oferta companiilor din Transilvania. "Nu depinde totul numai de mine, e importanta si implicarea producatorilor romani, pentru ca, in final, ei sunt cei care detin controlul propriei afaceri", este de parere Douglas Grandon.



Grandon, s-a intalnit miercuri, 5 mai, la Camera de Comert si Industrie Cluj cu mai multe firme din Transilvania. Peste 30 de companii locale interesate sa isi extinda activitatea in SUA si-au prezentat oferta de produse si preturi. Vicepresedintele Grandon Ltd. doreste sa promoveze produsele romanesti pe piata americana prin participarea la expozitii, targuri, aparitia in cataloage sau prin proprii parteneri de afaceri.



Selectia companiilor romanesti ce urmeaza sa fie reprezentate pe piata SUA, are la baza atat tipologia produselor solicitate de catre cumparatori, cat si interesul retelei de parteneri de afaceri ai Grandon Ltd. "Majoritatea productiei americane provine din export. Nu mai avem produse "made in America", iar oamenii de aici cauta calitate in achizitiile pe care le realizeaza, fiind dispusi sa plateasca mai mult, atata timp cat oferta corespunde standardelor", a afirmat Douglas Grandon.



O treime dintre firmele care doresc sa fie reprezentate sunt producatoare de obiecte artizanale: de la mobilier din fier forjat la broderii pe in, carpete si ceramica. Au mai participat companii din industria textila, cosmeticelor sau portelanului, pentru care productia destinata exportului reprezinta o parte importanta a evolutiei pe piata.



Textilele si lenjeria intima produse de SC Confectii Maxim SA din Oradea sunt destinate in exclusivitate catre export, in Germania, Franta, Italia sau Anglia. Pentru SUA, compania oradeana realizeaza productie in lohn, sub marca Sarah Lee. "Dorim sa realizam si confectii grele, iar prin acest proiect ni se deschide posibilitatea de a concretiza aceste planuri. Desi avem acoperita activitatea pana la sfarsitul lui 2005, dorim sa atacam piata americana si pe acest segment", declara Gheorghe Maxim, administrator general SC Confectii Maxim SA.



Exportul reprezinta 10% din cifra de afaceri a companiei Farmec din Cluj-Napoca, cei mai importanti clienti fiind din Japonia, Spania, Emiratele Arabe Unite, Kuwait, Argentina, Liban, Italia sau Chile. Gamele exportate care se bucura de succes peste hotare sunt Gerovital H3, Gerovital Plant, Ecovital si Aslavital. "Suntem deschisi la extinderea activitatii de export. Proiectul prezentat de domnul Grandon este interesant, deoarece orice companie din Romania ar trebui sa acorde prioritate exportului", declara Mircea Turdean, director de marketing Farmec.



"Este o idee foarte buna si vrem sa profitam cu tot dinadinsul de ea", spune Luminita Porcius, reprezentant Viluis. "De un an si jumatate ne-am propus sa ne extindem galeria pe internet, dar este dificil sa realizezi export de arta traditionala. Pentru o piesa evaluata la 30 de dolari, taxele sunt de 50 de dolari, de aceea nu se pot vinde individual, ci numai in pachete compacte. Colaborarea cu Grandon Ltd ne poate ajuta sa patrundem pe piata americana" spune Paul Nemes, reprezentantul Pop Art SRL, din Cluj-Napoca.



In 2003, vanzarile generate de Douglas Grandon pentru cele 700 de companii pe care le reprezinta in SUA au ajuns la 10 milioane de dolari, suma pe care isi propune sa o dubleze in acest an. O firma medie din SUA ofera cel putin 10.000 de dolari pe an pentru a fi reprezentata pe piata de catre Grandon Ltd: "E o suma mica raportata la nivelul vanzarilor pe care le pot intermedia. Partenerilor romani nu le voi pretinde aceleasi costuri, ci doar un procent din vanzarile realizate", declara Douglas Grandon. Douglas Grandon lucreaza in domeniu de 5 ani, dar marea majoritate a colaboratorilor sai au trecut de 25 de ani de activitate in promovarea produselor pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO