Ziarul de Duminică

Copiii anilor 2000 si Alecsandri

Copiii anilor 2000 si Alecsandri
02.03.2007, 22:22 20

Mai pot fi sedusi copiii supertehnologizati ai anilor 2000, fie ei si din Romania, cu istorii de acum 160 de ani ? Recenta premiera de musical a Operei Comice pentru Copii pare sa ne spuna ca da. Important este ca ei sa nu fi depasit varsta inocentei. Ca de altfel in cazul majoritatii spectacolelor cu... costume de epoca.

La inceputul saptamanii viitoare, in dupa-amiezele de 5 si 6 martie, inca va mai puteti duce copiii la Sala Mica a Palatului National al Copiilor (de la ora 14 sau 16) sa vada noul spectacol al Operei Comice pentru Copii, inspirat de piesa lui Alecsandri Piatra din casa, in versiunea muzicala a compozitorului Roman Vlad (in varsta de numai 24 de ani), in regia lui Cristian Mihailescu si scenografia eficienta si redand sugestiv epoca a Vioricai Petrovici. Principala atractie o reprezinta, evident, prezenta Stelei Popescu in rolul titular al Cucoanei Zamfira, populara noastra actrita aflandu-se la a doua premiera pe aceasta scena dedicata in exclusivitate copiilor, care se pare ca o atrage tot mai mult. Si daca de Alecsandri copiii de 5-7 ani care reprezinta publicul cel mai activ au auzit sau nu, de Stela Popescu se pare ca stiu cu totii.
Iata asadar ca prima conditie este indeplinita si salile sunt arhipline. Povestea cu fata care reprezinta pentru mama o "piatra in casa" nu prea mai rezista acum. Insa o intamplare scenica plina de situatii amuzante, cu personaje bine conturate si reprezentand tipologii care ii vor amuza intotdeauna pe cei mici reuseste sa domine atmosfera, facand ca subiectul in sine sa treaca in plan secund. De altfel, cuprinzand doar cateva momente muzicale si avand la baza o desfasurare "in proza", dinamic, plin de culoare, spectacolul cu Piatra din casa ofera cantaretilor si actorilor despre care deja se poate spune ca reprezinta nucleul Operei Comice pentru Copii ocazia de a dovedi ca isi dezvolta capacitatile actoricesti tot mai mult, asa cum pe clasica scena a Operei mari li se intampla mai rar. Avand de a face inclusiv cu momente muzicale in care tehnica vocala de opera trebuie imbinata cu miscari si chiar inflexiuni vocale imprumutate din genurile comerciale ale anilor 2000, Cristina Eremia, Vicentiu Taranu, Ion Dimieru, Valentin Racoveanu, Daniel Filipescu, Sorina Tiron si Valentino Tiron, acompaniati live la claviatura de Madalina Florescu (care a fost responsabila si cu pregatirea muzicala) reusesc sa contureze personaje credibile si extrem de simpatice in ochii unui public care nu cunoaste notiunea de indulgenta.
Directoarea Operei Comice pentru Copii, Smaranda Oteanu-Bunea, considera ca principalul element nou al acestei productii este muzica, incredintata unui tanar compozitor, cu gandul de a face subiectul accesibil publicului caruia i se adreseaza. Roman Vlad afirma incantat dupa premiera: "In ceea ce ma priveste, consider spectacolul foarte reusit. Toti cei implicati au depus un mare efort si mult suflet. Pentru mine a fost o imensa bucurie sa ma regasesc nu numai pe plan muzical, dar si in felul in care am gandit balansul intre actualitate si epoca lui Alecsandri. Toti interpretii s-au integrat perfect in conceptia regizorala si au reusit sa construiasca un musical plin de viata, cu o interpretare ce valorifica in mod fericit dorinta mea de a scrie o muzica accesibila, ce poate fi indragita de un public larg".
Din 12 martie si pana la vacanta de Pasti, copiilor li se va oferi o noua premiera pe aceasta scena, de aceasta data de balet, Oblio in versiunea regizorala a lui Mihai Babuska.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO