Ziarul de Duminică

Simplitatea unei afaceri/ de Ziarul de duminică

Simplitatea unei afaceri/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

25.06.2015, 23:50 377

Ozana Giuşcă

Cea mai scurtă cale spre succesul în afaceri

101 Tactici Gratuite pentru Dezvoltarea Companiei Tale

Editura Integral

Traducere de Alexandru Toderaşcu şi Paul-Vlad Evi.

Ozana Giuşcă a urmat un MBA la Londra şi a rămas să lucreze în City. A renunţat la poziţia de manager de relaţii cu clienţii la Piraeus Bank şi, spune ea, dacă ar fi să aleagă din nou, ar opta tot pentru capitala Angliei. În 2004, Ozana Giuşcă a decis să pornească şi propria afacere şi s-a specializat în consultanţă în atragerea de fonduri europene pentru companii care investesc în România. În 11 ani a avut 100 de clienţi şi a implementat proiecte în valoare de 150 de milioane de euro. De 11 ani, Giuşcă îşi ţine singură contabilitatea într-un fişier Excel, unde introduce veniturile, cheltuielile şi mişcările de numerar de la bancă, de unde i se generează raportul de profit şi pierderi, balanţa şi cash-flow-ul, pe care le raportează o dată pe an la agenţia de administrare fiscală. Taxa pe valoarea adăugată este singura raportare făcută trimestrial. Nu a făcut nici măcar un drum la Fisc pentru că fiecare antreprenor îşi depune bilanţurile online, printr-o operaţiune simplă, care durează câteva minute. A angajat un contabil doar pentru raportarea legată de salariaţi şi asta pentru că nu a vrut să instaleze un software pe care circa financiară îl oferea ca să gestioneze singură şi acest aspect.

Cartea a fost prefaţată de Bill Walsh, expert în afaceri mici şi mijlocii din America:

«Lumea se schimbă atât de repede.

Evenimentele care se produc zilnic sunt oportunităţi pentru aceia care profită de ele şi, în acelaşi timp, pot afecta negativ pe aceia care nu acţionează.

Majorităţii firmelor mici şi mijlocii le este mai greu să treacă dincolo de nive­lul curent.

Ele ating un plafon şi nu ştiu ce paşi să facă în continuare, sau trec dincolo de calificativul „mici” şi ratează acţiunea.

Sunt atât de multe informaţii disponibile acum despre cum să administrezi o afacere de succes, dar provocarea majoră este să găseşti semnificaţia din aceste informaţii şi să o foloseşti adecvat, pentru a-ţi optimiza şi dezvolta afacerea.

În experienţa mea de consultant pentru firme mici şi mijlocii, am văzut mulţi proprietari de afaceri care nu pot să explice simplu şi succint cu ce se ocupă, cu atât mai puţin să genereze interes şi să îşi vândă produsele sau serviciile.

De asemenea, descopăr că antreprenorii au visuri, ţeluri, dar 80% din timpul lor şi-l petrec cu lucruri care nu au absolut nicio legătură cu aceste ţeluri.

Dacă nu se concentrează pe ceea ce este necesar pentru atingerea ţelurilor lor, cum ar putea să le atingă?

Dacă eşti în căutarea unei abordări corecte, sustenabile, care să funcţioneze, pentru dezvoltarea afacerii tale, Ozana prezintă această abordare în cartea sa „Cea mai scurtă cale spre succesul în afaceri”.

Ce lectură practică pentru orice antreprenor sau proprietar de afacere mică.

Pe măsură ce continui pe drumul afacerii sau carierei tale, vei fi confruntat cu provocări reale care pot să te descurajeze şi să îţi frâneze elanul cu care ai por­nit să-ţi atingi scopurile.

Tacticile din această carte te vor menţine pe drumul cel bun şi te vor ajuta să îţi atingi ţelurile în timp record.

În viaţă avem oportunitatea să învăţăm din propriile greşeli, sau de a învăţa cum fac experţii şi apoi să facem mai bine.

Ozana a fost pregătită de unii dintre cei mai buni oameni din branşă, inclusiv gurul de business şi marketing Jay Abraham.

În această carte vei descoperi observaţii şi ingredient-cheie pentru a crea şi mai mult succes în viaţa şi afacerea ta.

Exemplele din viaţa de zi cu zi, precum şi exerciţiile practice de la finalul fie­cărui capitol transformă această carte într-un manual uşor de folosit pentru atingerea succesului în afaceri.

În „Cea mai scurtă cale spre succesul în afaceri” vei învăţa cum să vezi imaginea de ansamblu a afacerii tale, precum şi importanţa îmbunătăţirii ei sistematice, prin prioritizarea şi concentrarea pe acele aspecte care au cea mai mare nevoie de îmbunătăţire.

Vei învăţa să-ţi identifici cei mai buni cumpărători; să renunţi la acei cumpără­tori care nu îţi ajută afacerea; să înveţi de la concurenţi; să îndeplineşti scopul esenţial al oricărei afaceri: oferirea de valoare reală cumpărătorilor. Vei desco­peri şi cum crearea parteneriatelor potrivite îţi va dezvolta afacerea cu foarte puţin efort suplimentar din partea ta.

Proprietarii de afaceri vor găsi de o deosebită valoare tacticile pentru finalizarea vânzărilor şi crearea unui caracter imperios al acestora

Vei vedea, de asemenea, cât de esenţial este să clădeşti relaţii atât cu clienţii tăi cei mai buni cât şi cu propria echipă.

Această carte este brutal de onestă despre acele domenii în care proprietarii de afaceri tind să irosească timp şi resurse – şi oferă o abundenţă de bune practici pentru gestionarea timpului; aceasta include şi un memento privind folosirea avantajelor de economisire a timpului pe care anumite tehnologii le oferă.

Vei fi, de asemenea, încurajat să reflectezi şi să acţionezi asupra rolului tău ca lider şi să mergi dincolo de simpla gestionare a afacerii tale, asigurându-te că aceasta conduce la tipul şi stilul de viaţă pe care ţi le doreşti.

Vor fi, de asemenea, discutate aspecte precum branding-ul personal, networking-ul şi deschiderea la schimbare.

În cele din urmă, îţi vei limpezi propria viziune şi-ţi vei construi propriul brand personal şi de firmă, cu impact semnificativ pe termen lung. Vei construi o afacere dinamică, care ţinteşte – şi atinge – constant îmbunătăţirea şi dezvoltarea.

Ideea de bază: dacă eşti pregătit să ai şi mai mult succes, dedică-ţi timp pentru a citi de două-trei ori această carte revelatoare şi apoi implementează ideile pe care le descoperi aici.»

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO