Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Corina Mişu şi Mihnea Mocanu au pornit de la ghivece confecţionate în ciment şi au ajuns să aibă un atelier propriu de bijuterii şi obiecte de decor

05.05.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Au început cu o investiţie de 1.000 de euro, sumă care a inclus şi costurile pentru înfiinţarea firmei Banii pe care i-au făcut pe parcurs au fost reinvestiţi în materiale şi instrumente necesare producţiei, în special pentru partea de bijuterii.

O pasiune mare pentru plante le-a umplut casa de ghivece Corinei Mişu şi lui Mihnea Mocanu în pandemie, motiv bun pentru ei să inoveze creându-şi propriile modele din ciment. Tehnicile le-au învăţat urmărind tutoriale pe YouTube, iar când au văzut că ghivecele au atras şi interesul membrilor familiei s-au gândit că aici ar putea fi o oportunitate de business.

„Ulterior am început să şi vindem ghivece, ne-am făcut o pagină de Instagram unde am primit multe comenzi, iar la scurt timp ne-am făcut firma. După ghivece, au urmat vazele, suporturile de lumânări sau de pahare, tăviţele, obiecte cu scop funcţional. Am renunţat la ciment şi am trecut la un material sustenabil, praful ceramic”, a povestit Corina Mişu, cofondatoarea The Modernium, la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

Experienţa ei nu avea nicio legătură cu activităţile creative, având un job în imobiliare, însă Mihnea a studiat designul de produs la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti. Punând în comun cunoştinţele şi entuziasmul, precum şi fascinaţia pentru interacţiunea dintre culori care pot părea „incompatibile”, au reuşit să creeze un brand de la zero. „Prima dată am vândut pe Instagram, apoi am contactat librăriile Cărtureşti – am mers efectiv în librărie, am întrebat dacă putem să ne expunem produsele, am primit un contact şi aşa am început colaborarea. Ulterior ne-au căutat alte magazine, precum Ototo, ALTRNTV, AlbAlb şi cafeneaua Caf’tory. În afara Capitalei, suntem în magazinul Monoton din Timişoara şi vom fi şi în Constanţa într-un magazin care urmează să se deschidă. Am vrea să ne mai extindem şi în celelalte oraşe în care este prezent Cărtureşti.”

Au pornit cu o investiţie de 1.000 de euro, sumă care a inclus şi costurile pentru înfiinţarea firmei. Banii pe care i-au făcut pe parcurs au fost reinvestiţi în materiale şi instrumente necesare producţiei, în special pentru partea de bijuterii. Corina şi Mihnea pot să creeze de la A la Z, în decurs de o săptămână, 100 de piese, indiferent de tipul lor, metoda de lucru fiind cea de turnare în matriţă. Alina-Elena Vasiliu

Preţurile pornesc de la 35 de lei pentru o broşă din praf ceramic şi ajung la 500 de lei – pentru un suport din metal cu scop funcţional. Produsele mai scumpe sunt cele de dimensiuni mari, realizate la comandă, precum suporturile din metal sau vazele cu un design complex, care necesită şi mai mult timp de proiectare.

„De curând, am deschis un magazin alături de brandul de plante Variegata, pe Calea Griviţei din Bucureşti. Acolo avem şi un mic atelier de lucru, de unde eu mai ţin şi lecţii de limba germană.”

O parte din activitate se face în continuare de acasă, unde de asemenea există un spaţiu special amenajat pentru creaţiile celor doi tineri.

Clienţii The Modernium sunt oameni tineri, cu vârste între 25 şi 35 de ani, care cumpără frecvent produse româneşti, oameni care apreciază designul şi arta, spune Corina. Şi pentru că businessul lor a fost creat pentru a ajunge mai departe decât în România, cei doi antreprenori se gândesc acum la colaborări cu magazine de design din alte ţări europene. În vizorul lor se află, printre alte oraşe, Barcelona. Cooptarea unui angajat care să-i ajute în procesul de producţie se regăseşte de asemenea pe lista lor de planuri.

Preţurile pornesc de la 35 de lei pentru o broşă din praf ceramic şi ajung la 500 de lei pentru un suport din metal cu scop funcţional.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania