Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cristina Moldoveanu, care a lucrat timp de şase ani în corporaţie, a deschis un magazin de pantofi într-un centru comercial în urma unei investiţii de 40.000 de euro. „Vrem să ne concentrăm pe zona de online“

06.04.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Antreprenoarea a deschis magazinul Feidd în 2020, iar astăzi are atât un magazin online, cât şi unul fizic cu o varietate de 500 de modele de încălţăminte. Cristina Moldoveanu îşi doreşte să creeze o reţea de magazine şi să aducă cât mai multe branduri în portofoliu.

Cristina Moldoveanu a deschis magazinul de pantofi Feidd în Veranda Mall din Bucureşti în urma unei investiţii de 40.000 euro. Cu un magazin fizic pornit în 2020, antreprenoarea vrea să se concentreze mai mult pe zona online, având un magazin online pe care vrea să îl dezvolte.

Cu o experienţă de şase ani în corporaţie în zona de resurse umane, Cristina Moldoveanu a decis să meargă pe cont propriu prin deschiderea propriului business. „Am început să mă gândesc la diferite tipuri de businessuri. Îmi treceau mai multe idei prin cap, însă cea din domeniul de încălţăminte începea să prindă contur. Fiind femeie, sunt şi atrasă de pantofi şi de zona asta a modei. S-a concretizat un parteneriat cu soţia fratelui meu, Ana, absolventă de Stomatologie. Împreună am pus bazele acestei afaceri”, povesteşte Cristina Moldoveanu.

Ea este de părere că experienţa în corporaţie a ajutat-o, însă viaţa de antreprenor este total diferită faţă de cea de angajat, toate responsabilităţile fiind în mâinile antreprenorului. „Corporaţia cumva îţi dă curaj şi încredere să faci lucruri, îţi validează anumite competenţe. Dar, când intri în zona antreprenoriatului, îţi dai seama că nu e chiar aşa şi că, de fapt, nu ştii nimic, trebuie să înveţi foarte multe lucruri şi trebuie să te motivezi singur, să îţi găseşti constant sursa de motivaţie”, explică ea.

Cu toate că businessul a pornit iniţial cu un mgazin fizic, ulterior a fost deschis şi magazinul online, însă Cristina Moldoveanu spune că nu s-a concentrat prea mult pe el, motiv pentru care mare parte din încasări a venit din magazinul din centrul comercial. „Era un site de prezentare, în sensul că nu alocasem bugete pentru promovare pentru că nu ne era clară direcţia, nu ştiam cine suntem şi ce vrem să facem“, spune ea.

„Ulterior, au început să se contureze ideile şi să conştientizăm importanţa brandului, să ne gândim cum vrem să ne numim, ce vrem să oferim, cum vrem să fim noi cunoscuţi în piaţă şi uşor-uşor am început să lucrăm cu o echipă de branding pentru a ne defini identitatea vizuală.”

Feidd numără circa 500 de modele pe încălţăminte pe sezon, toate fiind ale brandurilor internaţionale. Unul dintre planurile de dezvoltare este mărirea gamei de produse şi aducerea unor noi branduri în portofoliul magazinului.

Cristina Moldoveanu are în plan deschiderea unui al doilea magazin fizic, însă se va concentra mai mult pe dezvoltarea segmentului online.

„Prima noastră alegere de a deschide un magazin fizic nu a fost cea mai fericită, pentru că există o incompatibilitate între produsul nostru şi tipul de cumpărător de acolo. Însă în momentul în care vom spune gata, vrem să deschidem un nou magazin, vom face o cercetare de piaţă să vedem care este cel mai potrivit loc. Ne uităm tot la Bucureşti, ne dorim să ne extindem şi în Bucureşti, dar poate şi în ţară.”

Businessul a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 200.000 euro, iar pentru anul acesta, antreprenoarea îşi propune să depăşească această cifră.

Cristina Moldoveanu îşi doreşte ca în trei ani Feidd să numere cinci magazine şi să atingă o cifră de afaceri de 1 milion euro.

„O să fie foarte greu şi, în momentul de faţă, pare, poate, imposibil, însă cred că în momentul în care te dedici, munceşti şi îţi place domeniul de activitate reuşeşti de multe ori. Cred că e bine să ţintim cât mai sus, chiar dacă nu o să ajungem acolo. Dar măcar avem şanse să progresăm. Nu ştiu ce se va întâmpla, dar noi asta ne dorim”, mai spune ea.



ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania