Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Familia Sand a început Jurnal de Joacă la finalul anului 2021 şi a realizat până acum peste 1.500 de plăci educative pentru copii. „Investiţia iniţială până la lansarea acestui proiect a fost undeva la 5.000 de euro, banii noştri economisiţi, şi am riscat cu toţi.“

08.09.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Pentru familia Sand joaca a devenit o activitate obligatorie odată cu venirea pe lume a celor doi copii, însă de aici a pornit şi mică afacere care a strâns laolaltă toată familia. De la mic, la mare, fiecare membru al familiei Sand contribuie la crearea şi testarea plăcilor educative Jurnal de Joacă, menite să stimuleze creativitatea şi imaginaţia copiiilor. 

„Noi luăm joaca foarte în serios aşa că toate plăcile educative pe care le creăm sunt realizate pentru a stimula acest joc open-ended, adică pentru a fi folosite într-o varietate foarte largă, iar mai întâi le-am creat pe carton”, povesteşte Laura Sand, cofondatoarea Jurnal de Joacă, care este şi asistent educator Montessori, pentru categoria de vârstă 0-3 ani. Mai întâi plăcile educative au fost create din carton, iar mai apoi familia Sand a decis să le realizeze din lemn astfel încât să fie folosite un timp îndelungat. Acestea pot fi folosite fie singure, fie împreună cu masa Flisat sau cutia Trofast de la IKEA. Pentru crearea plăcilor din lemn, familia Sand colaborează cu trei furnizori cu care Jurnal de Joacă are contract de confidenţialitate şi excluvitate, iar apoi în atelierul propriu se face finisajul plăcilor astfel încât să dureze mai mult timp. 

„Pentru noi a venit natural să ne dezvoltăm o afacere în acest domeniu pentru că oricum făceam asta zi de zi, pentru propriii noştri copii. Diferenţa a fost transpunerea lor de pe carton pe lemn. (...) Mintea mea astăzi nu mai poate să conceapă decât materiale de joacă şi cum să le fac cum să-i stimuleze şi să fie intuitive”, adaugă Laura Sand. Ea povesteşte că nu a fost tocmai uşor să găsească furnizori pentru plăcile senzoriale, a durat cam cinci luni pentru a găsi partenerii potriviţi. Laura Sand explică faptul că plăcile sunt realizate după un concept simplu.

„Îţi transformi propria masă senzorială în orice vrei tu când vrei tu. Fără a sufoca camera cu foarte multe lucruri, plăcile noastre educative sunt compatibile cu banala măsuţă Flisat de la IKEA şI cutia de depozitare Trofast. Pur şi simplu pui placa educativă deasupra cutiei sau deasupra măsuţii şi laşi magia să se întâmple. Totuşi majoritatea clienţilor noştri folosesc plăcile educative direct pe podea sau direct în maşină fără să folosească un o măsuţă sau o cutie specială pentru pentru asta. Noi credem în jucăriile inactive care fac copiii activi”, menţionează antreprenoarea. Ea spune că dacă o placă nu poate fi folosită în cinci moduri diferite nu o lansează. Laura Sand povesteşte că deşi plăcile par la prima vedere mai puţin interesante, însă copiii vor şti exact ce pot face cu ele. Antreprenoarea spune că investiţia nu a fost foarte mare pentru că nu deţine propriul laser sau echipament CNC, însă a pariat toate economiile familiei pe Jurnal de Joacă.

Produsele Jurnal de Joacă se găsesc pe site-ul propriu, iar preţurile variază între 60 de lei şi 290 de lei.


„Investiţia iniţială până la lansarea acestui proiect a fost undeva la 5.000 de euro, banii noştri economisiţi şi am riscat cu toţi. Am investit în principiu în aparate de şi furnizare aprovizionare, testări de materiale părţile legale, etc”. Ea crede că „fundaţia oricărei familii este joaca”, iar copiii familiei Sand sunt alături de părinţi şi în afacere, punând de exemplu etichete pe coletele care pleacă mai departe către alţi copii. Pentru perioada viitoare, familia Sand îşi doreşte să mai angajeze o persoană.

„Deşi alegând o nişă deja sufocată cu foarte multe produse. În acest moment, avem deja undeva la 1.500 de plăci educative care aduc zâmbet pe chipul celor mici. Dar ce ne place este că avem o recurenţă de 80% a clienţilor existenţi. Lucrăm din greu în schimb şi la lansările viitoare”. Produsele Jurnal de Joacă se găsesc pe site-ul propriu, iar preţurile variază între 60 de lei şi 290 de lei.

Pentru următorii ani, fondatorii Jurnal de Joacă îşi propun să mărească atelierul astfel încât să aibe mai mult spaţiu de depozitare, dar îşi doresc şi să creeze o cameră unde micii clienţi să vină şi să testeze plăcile educative.

„Ne dorim să investim în aparatele de finisare astfel încât să eficentizăm timpul de lucru. Ne dorim, de asemenea, să mărim echipa cu doi oameni noi astfel încât să să eficientizăm şi timpul de livrare, care este în prezent de 5-10 zile din momentul plasării unei comenzi”.

De asemenea, Jurnal de Joacă lucrează la podcast educaţional pe joaca senzorială, dedicată părinţilor şi educatorilor, şi speră să anul viitor va fi gata.

„Iar, apropo de următorii cinci ani, deşi primim oferte de externalizare a acestui proiect, să vindem produsele prin drop shipping pe diferite site-uri, ţelul nostru este de a rămâne în România şi să facem ce putem pentru educarea copiiilor români. Ştiu că am ajunge la un profit mai mare, dar copiii noştri vor creşte în România şi acest produs va rămâne pentru copiii români”.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania