Auto

Acum 3 ani nimeni nu ar fi crezut în această revenire: America de Nord este o maşină de bani pentru giganţii auto din Detroit

Acum 3 ani nimeni nu ar fi crezut în această revenire: America de Nord a devenit o maşină de bani pentru giganţii auto din Detroit

Autor: Anca Dumitrescu

07.05.2012, 09:46 4173

America de Nord a devenit o maşină de bani pentru cei trei mari producători auto din Detroit, General Motors (GM), Ford Motor şi Chrysler, care au câştigat 4,5 miliarde de dolari pe această piaţă, în primul trimestru, datorită creşterii vânzărilor din SUA, transmite Bloomberg.

Cele trei companii au realizat în primele trei luni profituri nete cumulate de 3,2 miliarde de dolari.

Cea mai plăcută surpriză a fost reprezentată de marjele operaţionale în regiunea nord- americană, de 11,5% în cazul Ford, 7% la GM şi 4,5% la Chrysler.

Pierderile cumulate ale GM şi Ford în Europa, de 405 milioane de euro, au fost sub aşteptările analiştilor.

Astfel de rezultate ar fi fost de neimaginat în 2009, când GM şi Chrysler au cerut protecţia legii falimentului, iar Ford a înregistrat pe parcursul a trei ani pierderi totale de 30 de miliarde de dolari.

În prezent, cu un preţ al benzinei aproape de 4 dolari galonul, cumpărătorii americani preferă maşini cu consum redus de carburanţi, precum Ford Focus, Chevrolet Cruze şi Chrysler 200.

Chrysler şi Ford Motor anticipează perspective bune, în acest an urmând să lanseze noi modele.

Compania Chrysler va lansa în acest trimestru modelul compact Dodge Dart, aşteptând un volum mare al vânzărilor.

GM urmează să lanseze o versiune îmbunătăţită a celui mai bine vândut model al companiei, Chevy Malibu.

Ford are la rândul său o nouă versiune pentru maşina de familie Fusion, iar vehiculul sport utilitar Escape este pe cale să intre pe piaţă.

Obţinerea profitului prin noi modele de maşini este un concept relativ nou în Detroit unde, timp de aproape două decenii, GM, Ford şi Chrysler câştigau din vânzarea de SUV-uri şi pickup-uri.

Modelul de afaceri al marilor producători auto americani s-a schimbat radical după creşterea preţurilor carburanţilor, în 2008, când cumpărătorii s-au reorientat spre maşinile cu consum redus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO